| کد خبر: 158905 |

◄ نمایش طرح «جعبه‌ای» تویوتا برای خودروهای آینده

تویوتا اعتقاد دارد که خودروهای آینده جعبه‌ای شکل و بزرگ هستند. e-Palette خودران الکتریکی و مفهومی تویوتا است که در چهارچوب این نظر طراحی‌شده و در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی لاس‌وگاس (CES) به نمایش درآمده است.

تین نیوز

تویوتا اعتقاد دارد که خودروهای آینده جعبه‌ای شکل و بزرگ هستند. e-Palette خودران الکتریکی و مفهومی تویوتا است که در چهارچوب این نظر طراحی‌شده و در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی لاس‌وگاس (CES) به نمایش درآمده است.

e-Palette یک وسیله نقلیه برای حمل مسافر و کالا در سطح شهرها است که قابلیت تبدیل‌شدن به یک فروشگاه فصلی کنار خیابان را هم دارد.

این طرح تویوتا یک آرزوی بی‌فایده و بی‌حاصل نیست و تویوتا درحال‌توسعه این طرح در چهارچوب پلت‌فرم Toyota’s new Mobility Services است. تویوتا در این برنامه با شرکت‌هایی شامل آمازون، Pizza Hut، اوبر، دی‌دی و مزدا شراکت می‌کند. با توجه به شرکای تویوتا در این پروژه می‌توان امیدوار بود که e-Palette آمده است در آینده به بازار ارائه شود.

مانند بسیاری از خودروهایی که در CES 2018 ارائه‌شده‌اند، e-Palette هم یک خودرو هوشمند، خودران، مستقل و الکتریکی است. این پلت‌فرم بسیار انعطاف‌پذیر طراحی‌شده است و با سه طول متفاوت 4 تا 7 متر قابل‌تولید است. نمونه به نمایش درآمده در CES 2018 دارای طول 4.8 متر، عرض 1.98 و ارتفاع 2.25 است.

شکل جعبه‌ای این خودرو فضای زیادی در اختیار استفاده‌کنندگان قرار داده و امکان استفاده از آن در حمل‌ونقل عمومی شهری، حمل کالا، اتاقک‌های متحرک برای هتل‌ها و فروشگاه‌های موقت فصلی را فراهم کرده است. در این خودرو نرم‌افزار و سیستم خودران تویوتا استفاده می‌شود؛ اما شرکت‌های شریک در پروژه قادرند از نرم‌افزار اختصاصی خودشان در e-Palette استفاده کنند.

تویوتا مطالعات امکان‌سنجی e-Palette را در مناطق منتخب ازجمله ایالات‌متحده تا اوایل 2020 انجام خواهد داد و همچنین تویوتا امیدوار است این جعبه‌های حمل‌ونقل مستقل بتوانند در زمان بازی‌های المپیک 2020 در توکیو فعال شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.