| کد خبر: 158894 |

◄ مفهوم آینده در کانسپت خودران Rainspeed

شرکت Rinspeed تیونر و کانسپت ساز سوئیسی به‌تازگی از خودرو هوشمند و تمام‌خودکار خود بانام اسنپ در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرده است. متأسفانه احتمال کمی وجود دارد که این خودرو به تولید انبوه برسد.

تین نیوز

شرکت Rinspeed تیونر و کانسپت‌ساز سوئیسی به‌تازگی از خودرو هوشمند و تمام‌خودکار خود بانام اسنپ در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرده است. متأسفانه احتمال کمی وجود دارد که این خودرو به تولید انبوه برسد.

این کانسپت از یک شاسی و موتور الکتریکی تشکیل‌شده که به‌صورت اسکیت برد طراحی‌شده است. کابین اسنپ به‌صورت مجزا قابلیت سوار و پیاده شدن بر روی این شاسی را دارد و کابین‌های متفاوتی قادرند از یک شاسی استفاده کنند.

مزایای این سبک طراحی اتاق و شاسی بسیار زیاد است. به‌طور مثال این خودرو قادر است از یک تاکسی به یک فروشگاه موقت فصلی و یا یک فست‌فود کنار خیابان تبدیل شود. حتی کابین آن می‌تواند به‌عنوان یک ایستگاه انتظار کنار خیابان گرم، راحت و مجهز استفاده شود.

با توجه به این‌که استهلاک کابین بیش از قطعات موتور و شاسی است می‌توان در صورت فرسوده‌شدن کابین به‌راحتی آن را تعویض کرد.

در کابین‌های اسنپ امکان استفاده از تجهیزات مختلف با چیدمان‌های متفاوت وجود دارد؛ اما Rinspeed با همکاری Herman که یک شرکت زیرمجموعه سامسونگ در آمریکا است و درزمینهٔ نصب و استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری در خودروها فعالیت می‌کند، کابین اسنپ را به آخرین فناوری‌های نمایشگرهای OLED و چراغ‌هایی که نور ماوراءبنفش را منتشر می‌کنند تا کابین اسنپ عاری از هر نوع میکروبی باشد مجهز کرده‌اند.

با توجه به اینکه اسنپ یک طرح برای آینده است در یک پکیج رؤیایی و فانتزی به نمایش درآمده. در کابین این خودرو هوشمند هارمن از سیستم تشخیص گفتار، قفل هوشمند، سیستم نظارت بر سلامتی سرنشینان، قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزارها با استفاده از حافظه ابری و نرم‌افزارهای پیشرفته سایبری استفاده کرده است. همچنین برای ارتباط با افراد خارج از اسنپ، کابین مجهز به 6 پروژکتور در خارج از خودرو است.

متأسفانه مانند سایر محصولات Rainspeed امکان به تولید رسیدن این طرح هم بسیار کم است؛ اما می‌توان امیدوار بود که خودروسازان دیگر از چند ایده استفاده‌شده در اسنپ استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.