| کد خبر: 158437 |

◄ نیمی از خودروهای تهران در معاینه‌فنی رد شدند

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از رد شدن 45 درصدی خودروروها در معاینه‌فنی طرح جدید خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از رد شدن 45 درصدی خودروروها در معاینه‌فنی طرح جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به آغاز طرح معاینه‌فنی برتر از ابتدای آذرماه، خاطرنشان کرد:  45 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی پایتخت در آزمون آلایندگی که با دور موتور بالا از خودروها گرفته می‌شود، امتیاز کامل را کسب نکرده و به نوعی رد شده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش آلودگی هوا به ویژه از منبع یزرگ خودروها، اظهار کرد: معاینه‌فنی معمولی آزمون آلایندگی شامل تست خودرو در دور آرام است در حالی که معاینه فنی ویژه (خودروهای متقاضی طرح ترافیک) آزمون آلایندگی شامل تست خودرو در دورهای آرام و زیاد می‌شود.

حسینی‌منش با یادآوری اینکه، میزان آلایندگی در خودروهای کاربراتوری کربن مونوکسید در دور آرام باید کم‌تر از 4 درصد حجمی و در دور بالا باید کمتر از 3.5 درصد حجم داشته باشد، تصریح کرد: این عدد در خودروهای مدل 83 و قبل‌تر در دور آرام کمتر از 2 درصد حجمی و در دور بالا کمتر از 7 درصد حجم است که به دقت در مراکز معاینه‌فنی مورد تست قرار می‌گیرند.

به گفته وی،  با توجه به این موضوع که سیستم صدور معاینه‌فنی به روز و آنلاین بوده کاملا سختگیرانه به آن نگریسته می‌شود باید چنان به آن پرداخت که 280 هزار خودرو که آلایندگی بالایی دارند از تردد در محدوده تعیین شده  منع شوند.

به گزارش تین‌نیوز، سال‌های زیادی  است که قرار شده تا طرح کاهش یا L.E.Z، به منظور کاهش حجم آلایندگی به اجرا گذاشته شود اما، به دلایلی که سخن از آن زیاد رفته تاکنون به مرحله اجرا گذاشته نشده است که با شیفت معاینه‌فنی به سمت سختگیرانه شدن، به نظر می‌رسد دستیابی به آن نزدیک شده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.