| کد خبر: 158338 |

◄ بالاخره کلیات دستورالعمل واردات خودرو ابلاغ شد

بالاخره کلیات دستورالعمل واردات خودرو به‌طور رسمی منتشر شد.

تین نیوز

بالاخره کلیات دستورالعمل واردات خودرو به‌طور رسمی منتشر شد.

در این دستورالعمل که به پیشنهاد وزارت صنعت از سوی هیأت دولت ابلاغ‌شده است آمده:

طبق ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مصوب سال 1388 واردات خودرو منوط به داشتن نمایندگی رسمی از طرف شرکت مادر و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم جهت ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت است.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری باارزش بیش از 40 هزار دلار ممنوع است. همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی نیز ممنوع اعلام‌شده است. دولت در این دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا 1500 سی‌سی را 55 درصد، خودروهای سواری با حجم موتور 1501 تا 2000 سی‌سی را 75 درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی را 95 درصد اعلام کرده است.

در تبصره 1 دستورالعمل جدید واردات خودرو آمده است: در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی توسط هیأت وزیران تعیین خواهد شد و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی با تصویب هیأت‌وزیران مشمول حقوق ورودی است.

همچنین در تبصره 2 این دستورالعمل عنوان‌شده که واردات خودرو توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولیدکننده خودرو در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ایرانی، معادل 20 درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه‌گذاری فوق به‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.