| کد خبر: 157944 |

◄ سال 2018 ، زمان توسعه خودروهای الکتریکی است

روزهای آخر سال 2017 در حال سپری شدن است و سالی که شاید پایه‌های توسعه خودروهای برقی در شهرهای آینده در آن ایجاد شد.

تین نیوز

روزهای آخر سال 2017 در حال سپری شدن است؛ سالی که شاید پایه‌های توسعه خودروهای الکتریکی در شهرهای آینده در آن ایجاد شد.

با توجه به این موضوع می‌توان سال 2018 را شروعی برای اشغال خیابان‌ها توسط وسایل نقلیه الکتریکی دانست و آن را نقطه عطف توسعه این وسایل نقلیه پاک نامید.

به گزارش سایت money.cnn، در بسیاری از کشورهای جهان، توسعه و تولید انبوه خودروهای الکتریکی برای مقابله با آلودگی محیط‌زیست در دستور کار قرارگرفته است.

شرکت‌های خودروسازی جهان هم که قصد ندارند این بازار جدید را از دست بدهند به سمت تولید محصولات الکتریکی رفته‌اند و اکثر شرکت‌های معتبر خودروساز چند مدل الکتریکی در بین محصولاتشان ارائه و رقابت را در این بخش از همیشه داغ‌تر کرده‌اند.

دولت‌های بسیاری مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند ازجمله پیشگامان توسعه خودروهای الکتریکی هستند و قصد دارند تا سال 2030 و یا 2040 میلادی تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزل را در خاک خود ممنوع کنند.

در سال 2017 تنها 1.5 درصد کل فروش خودروها در بازار آمریکا به محصولات الکتریکی اختصاص یافت اما در سال 2018 مطمئناً این میزان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

البته توسعه خودروهای الکتریکی با موانع زیادی روبرو است. موانعی مانند قیمت تمام‌شده، مسیر قابل پیمایش با هر بار شارژ و نبود زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی از مشکلات بزرگی هستند که باید با همکاری شرکت‌های خودروسازی و دولت‌ها حل شود.

شرکت‌های بزرگی مانند تویوتا، فولکس‌واگن، رنو، نیسان، بنز، ب‌ام‌و، ولوو، جنرال موتورز و فورد قصد دارند خودروهای برقی باقابلیت پیمایش مسافت‌های بالا را در لیست فروش خود قرار دهند که کمک زیادی به کاهش انتشار گازهای آلاینده خواهد کرد و یک انقلاب در صنعت حمل‌ونقل خواهد بود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد فروش بالای خودروهای الکتریکی در سال آینده میلادی کاملاً طبیعی باشد.

کارشناسان امیدوارند خودروسازان داخلی نیز با افزایش توانایی تولید و فناوری‌های خود سعی در رقابت در این بازار داشته باشند و مانند بازار خودروهای بنزینی و دیزل تنها بازار انحصاری ایران را مدنظر قرار ندهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.