| کد خبر: 157466 |

فولادگر خبرداد:

◄ خودروسازان بگویند برای عرضه خودروی باکیفیت چقدر وقت می‌خواهند؟

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سال‌هاست با تعرفه گذاشتن بر روی واردات خودرو از صنعت داخلی خودرو حمایت می‌کنیم و هرروز مردم از کیفیت خودروها ناراضی‌تر می‌شوند، خودروسازان بگویند چقدر وقت می‌خواهند تا خودرو باکیفیت به بازار ارائه کنند؟

تین نیوز

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سال‌هاست با تعرفه گذاشتن بر روی واردات خودرو از صنعت داخلی خودرو حمایت می‌کنیم و هرروز مردم از کیفیت خودروها ناراضی‌تر می‌شوند، خودروسازان بگویند چقدر وقت می‌خواهند تا خودرو باکیفیت به بازار ارائه کنند؟

حمیدرضا فولادگر افزود: در سال‌های گذشته پیش‌نویسی برای تعیین سند جامع استراتژی خودرو تدوین شد؛ اما متأسفانه این سند نتوانست به‌صورت رسمی خودروسازان را ملزم به ارتقاء کیفیت و توسعه فناوری و فعالیت‌هایشان کند و هم‌اکنون این صنعت با مشکلات زیادی دست‌به‌گریبان است.

وی بابیان این‌که در حال حاضر هر خودروسازی برنامه خاصی برای خود دارد، افزود: اگر بخواهیم با خودروسازان مطرح خارجی همکاری داشته باشند، باید برنامه‌های خود را به‌صورت بلندمدت تعریف کرده و به آن‌ها نیز سیاست‌های راهبردی خود را اعلام کنیم تا در ادامه بدعهدی قراردادهای گذشته تکرار نشود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در حال حاضر خودروهای داخلی با قیمت‌های فعلی هیچ‌گونه رقابت جدی با خودروهای خارجی ندارد. باید با ارتقای کیفیت شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد شود.

فولادگر با این طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند؟ تصریح کرد: دولت‌ سال‌هاست که از ابزار تعرفه برای حمایت از تولید داخل استفاده می‌کند؛ اما در حال حاضر نه‌تنها این حمایت‌ها نتایج مثبتی برای صنعت خودرو نداشته بلکه گله‌مندی مردم از محصولات هرروز در حال افزایش است.

وی با اعلام این‌که باید در مشارکت با شرکت‌های خارجی انتقال تکنولوژی در اولویت قرار گیرد افزود: متأسفانه در بخش صادرات و واردات نیز برنامه روشنی در بخش خودرو نداریم، این موضوع عاملی شده تا زمزمه تغییر تعرفه خودرو التهاباتی را در بازار به وجود آورده و طبعاً در ادامه افزایش قیمت‌ها آن‌هم به‌صورت غیرمنطقی ایجاد شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و قطعات تأکید کرد و اظهار داشت: اگر قطعات تولیدی دارای کیفیت مناسبی باشد درنهایت محصول باکیفیتی راهی بازار خواهد شد.

بارها وزارت صنعت، پلیس راهور و دستگاه‌های دیگر به دلیل کندی صنعت خودرو مجبور به تأخیر در اجرای قوانین و مصوبات شده‌اند و همیشه خودروسازان در مقابل استانداردهای جدید مقاومت کرده‌اند و برای عدم اجرای استانداردها بهانه‌های مختلف آورده‌اند. حالا تنها چهار روز از مهلت وزارت صنعت به خودروسازان برای رعایت 22 استاندارد جدید وقت باقی است و هیچ واکنش مثبتی از سوی خودروسازان در راستای رعایت این استانداردها دیده نشده است.

باید دید این بار هم وزارت صنعت به نفع خودروسازان عقب‌نشینی خواهد کرد یا خودروسازان در راستای منافع ملت مجبور به رعایت استانداردها خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.