| کد خبر: 157119 |

◄ «اپل» و چالش ورود به بازار خودروهای خودران

تب خودران‌ها بازار خودروی جهان را در حدی تحت تأثیر قرار داده که شرکت‌های بزرگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات مانند، گوگل، اپل و Nvidia هم به این بخش واردشده‌اند.

تین نیوز

تب خودران‌ها بازار خودروی جهان را در حدی تحت تأثیر قرار داده که شرکت‌های بزرگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات مانند، گوگل، اپل و Nvidia هم به این بخش واردشده‌اند.

گوگل اولین شرکت کامپیوتری جهان بود که به این بخش پای گذاشت، اما به نظر می‌رسد با توجه به اشتیاق اپل برای پیشروی در این بازار موفق شده گوگل را پشت سر بگذارد.

روسلان سالاخوتینوف مدیر بخش تحقیقات هوش مصنوعی اپل در سخنرانی خود در هفته جاری از پیشرفت قابل‌ملاحظه اپل در توسعه فناوری‌های خودروهای خودران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از انگجت، روسلان سالاخوتینوف با وجود صحبت‌های تکراری در سخنرانی‌اش مثال‌های جدیدی از پیشرفت‌های اپل درزمینهٔ خودروهای خودران مطرح کرد.

این شرکت سیستمی طراحی کرده که دوربین‌ها حتی در شرایطی که قطرات باران و غبار بخشی از لنز آن‌ها را بپوشاند بازهم قادر به شناسایی اشیای اطراف هستند. این سیستم قادر است یک عابر پیاده را حتی در پشت یک خودرو پارک شده تشخیص دهد.

موارد دیگر شامل ارائه مسیر به خودرو از طریق محلی‌سازی و نقشه‌برداری هم‌زمان، ایجاد نقشه‌های دقیق سه‌بعدی با استفاده از حس‌گرهای خودرو و تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری می‌شود.

با توجه به این‌که اپل با هیچ شرکت خودروسازی در این مورد همکاری نمی‌کند ارائه خودرو تجاری از طرف این برند در حاله‌ای از ابهام است. اما شراکت اپل با شرکت‌های خودروسازی هم بعید به نظر می‌رسد. اپل به‌مرور درحال‌توسعه و شخصی‌سازی فناوری خوران خود است.

هدف بعدی این شرکت توسعه و ساخت یک خودرو بدون راننده حمل کارکنان است که اپل انتظار ندارد این خودرو را به فروش برساند.

اپل درگذشته طرح خود را سری جلو می‌برد، اما اکنون برای جذب استعدادهای جدید در توسعه هوش مصنوعی دست از سیستم حفاظت اطلاعات خود دست برداشته و اطلاعات تحقیقاتش را در سخنرانی‌ها اعلام می‌کند. شاید به این روش می‌خواهد از جذب استعدادهای برتر به رقبایی مانند گوگل جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.