| کد خبر: 156968 |

◄ خودروسازان خصوصی به نیمه‌دولتی‌ها نزدیک‌تر شدند

خودروسازان نیمه‌دولتی بزرگ‌ترین سهم را در بازار خودرو ایران دارند. این به معنای حمایت دولت از این بخش صنعت خودرو است و پیشرفت با چاشنی حمایت دولتی امتیاز این خودروسازان است.

تین نیوز

خودروسازان نیمه‌دولتی بزرگ‌ترین سهم را در بازار خودرو ایران دارند. این به معنای حمایت دولت از این بخش صنعت خودرو است و پیشرفت با چاشنی حمایت دولتی امتیاز این خودروسازان است.

اما در شرایطی که این خودروسازان 16.8 درصد افزایش تولید را در هشت ماه سال جاری تجربه کردند، رقبای خصوصی توانستند با 38.7 درصد رشد، بخش بزرگ‌تری از بازار خودرو ایران را در اختیار بگیرند.

البته سهم این شرکت‌ها در مقایسه با رقبای نیمه‌دولتی بسیار اندک است و تنها 80 هزار 410 دستگاه خودرو توسط این پنج خودروساز به بازار فرستاده‌شده است، اما این پیشرفت باعث شده تا پیش‌بینی‌ها نشانگر سهم 11.1 درصدی خودروسازان خصوصی از بازار خودرو ایران باشد.

دراین‌بین مدیران خودرو با مونتاژ 44 هزار 670 دستگاه خودرو با محصولات چری و MVM چین بیش از نیمی از بازار خودروسازان خصوصی را در دست داشته و افزایش تولیدی معادل 34.7 درصد را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است. پر تیراژترین مدل این شرکت MVM X22 و کم تیراژترین مدل MVM 315 بوده‌اند.

کرمان موتور نیز با مونتاژ 28 هزار 376 خودرو در 8 ماه سال جاری، موفق شده تا رشد 27.9 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کند. این شرکت که محصولات هیوندای کره و دو شرکت چینی جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و پر تیراز ترین محصولش JAC S5 بوده است.

گروه خودروسازی بهمن نیز با مونتاژ دو محصول مزدا 3 و بسترن B50 توانست در 8 ماه سال 96 تیراژ 5هزار و 36 دستگاه را ثبت کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 92.3 درصد رشد داشته است.

خودروسازان بم که مونتاژ محصولات جیلی چین را بر عهده دارد با تیراژ یک هزار و 36 دستگاه مقام چهارم را در بین خودروسازان خصوصی دریافت کرده است.

اما نکته تأسف‌آور دراین‌بین عدم تولید دو شرکت خودروسازی راین خودرو و دیار خودرو بوده است. با توقف تولید در این دو شرکت فرصت‌های شغلی بسیاری در استان‌های محل قرارگیری آن‌ها از بین می‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.