| کد خبر: 156952 |

◄ «کیا استینگر» رقیب «بی‌ام‌و» می‌شود

سدان‌های اسپرت طرفداران خاص خود را در جهان دارند. این خودروها باقابلیت‌هایی نزدیک به خودروهای اسپرت مطرح و همچنین فضای کافی برای 4 یا 5 سرنشین هر خانواده متمول و اهل هیجان را به سمت خود می‌کشند.

تین نیوز

سدان‌های اسپرت طرفداران خاص خود را در جهان دارند. این خودروها باقابلیت‌هایی نزدیک به خودروهای اسپرت مطرح و همچنین فضای کافی برای 4 یا 5 سرنشین هر خانواده متمول و اهل هیجان را به سمت خود می‌کشند.

کره‌ای‌ها به‌شدت در تلاش‌اند تا نام خود را در بین تمام کلاس‌های خودرویی به سطح بزرگان برسانند. حالا کیا با استینگر سعی دارد BMW سری 4 گرند کوپه، آئودی A5 و دیگر بزرگان را به چالش بکشد.

کیا برای این کار، ابتدا سیستم دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل را طبق سفارش مشتریان برای این مدل در نظر گرفته است. دو موتور 2 لیتری و 3.3 لیتری توربو قدرت لازم برای حرکت این خودرو را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

موتور 2 لیتری توربو 255 اسب بخار قدرت و 260 پاوند فوت گشتاور تولید می‌کند و قادر است در 5.7 ثانیه مدل دیفرانسیل عقب و در 6.6 ثانیه مدل دو دیفرانسیل را از سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت استینگر با این موتور 240 کیلومتر بر ساعت است.

موتور 3.3 لیتری تویین‌توربو 370 اسب بخار و 376 پاوند فوت گشتاور تولید می‌کند و قادر است در 4.4 ثانیه مدل دیفرانسیل عقب و در 4.6 ثانیه نمونه دو دیفرانسیل را از توقف به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت استینگر با این موتور 270 کیلومتر بر ساعت است.

این رکوردها به‌تنهایی قادرند تا ب‌ام‌و 440i گرند کوپه را شکست دهند. اما آیا این تازه‌وارد کره‌ای قادر است بر قلب طرفداران برندهای معتبر رخنه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.