| کد خبر: 156949 |

7 سال زندان مجازات مدیر محیط زیست فولکس واگن

رسوایی دیزل گیت بزرگ ترین حادثه خودرویی سال جاری میلادی بود. این رسوایی که باعث ضرر چند میلیارد دلاری شرکت فولکس واگن شد، تعداد زیادی از مقامات این شرکت را به زیر سؤال برد.

تین نیوز

رسوایی دیزل گیت بزرگ ترین حادثه خودرویی سال جاری میلادی بود. این رسوایی که باعث ضرر چند میلیارد دلاری شرکت فولکس واگن شد، تعداد زیادی از مقامات این شرکت را به زیر سؤال برد.

به گزارش تین نیوز، دادگاه فدرال آمریکا، الیور اشمیت، مدیر محیط زیست و مهندسی فولکس واگن را به هفت سال زندان و پرداخت 400 هزار دلار جریمه محکوم کرده است.

الیور اشمیت در شعبه فولکس واگن در میشیگان مشغول خدمت بوده و در جریان مسافرتش با خانواده به آمریکا در ماه ژانویه بازداشت شد. اتهام او نقض قوانین فدرال و هوای پاک در آمریکا است.

قاضی این پرونده او را مسئول اصلی پنهان کردن آلودگی موتورهای دیزل محصولات فولکس واگن دانسته است.

مدیر محیط زیست و مهندسی فولکس واگن چند روز قبل نامه ای به قاضی پرونده نوشته بود و گفته بود در زمان فهمیدن استفاده شرکت فولکس واگن به استفاده از نرم افزار فریب کارانه در خودروهای دیزل مورد سوءاستفاده قرارگرفته بوده است.

تنها یک مدیر فولکس واگن در آمریکا به خاطر پرونده دیزل گیت مورد محاکمه قرارگرفته و باید 40 ماه زندان را تحمل کند.

به دلیل شهروند آلمانی بودن مدیران فولکس واگن، دستگاه قضایی آمریکا قادر نبوده مدیران دیگر این شرکت آلمانی را محاکمه کند، اما الیور اشمیت با سفر به آمریکا موقعیت محاکمه خود را در آمریکا فراهم کرد.

در دیزل گیت، فولکس واگن با استفاده از نرم افزاری که شرایط تست را شناسایی می کرد، میزان آلایندگی خودرو را در زمان تست کاهش می داد و در شرایط عادی این میزان به شدت افزایش می یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.