| کد خبر: 156915 |

طبق گزارش شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

◄ 40 درصد خودروهای داخلی بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی بر رشد کیفیت تنها دو مدل از 40 مدل بررسی‌شده دلالت دارد. باقی خودروها از جای خودشان تکان نخورده‌اند و امتیازی مشابه شهریورماه دریافت کرده‌اند.

تین نیوز

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی حاکی از رشد کیفیت تنها دو مدل از 40 مدل بررسی‌شده است. باقی خودروها از جای خودشان تکان نخورده‌اند و امتیازی مشابه شهریورماه دریافت کرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشرشده است که با وجود عدم انتشار سؤال‌برانگیز گزارش کیفی خودروهای داخلی در مهرماه، گزارش فعلی نیز نقایصی دارد و حتی برخی مدل‌های خودرو در آن موردبررسی قرار نگرفته‌اند.

در سیستم امتیازدهی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، هر خودرو بین یک تا 5 ستاره دریافت می‌کند که نشانگر کیفیت خودرو است.

در خودروهای داخلی هیچ‌کدام موفق به دریافت بیش از 4 ستاره نشده‌اند و از 40 محصول بررسی‌شده تنها 9 خودرو چهار ستاره دریافت کرده‌اند. این خودروها طبق استانداردهای صنعت خودرو ایران کیفیت ایده‌آلی دارند.

در این رده‌بندی 15 خودرو سه ستاره، 8 خودرو دو ستاره و 8 خودرو تنها یک ستاره دریافت کرده‌اند. این رده‌بندی به این معنی است که 20 درصد خودروهای داخلی بی‌کیفیت و 20 درصد آن‌ها نیز حداقل کیفیت را دارند. این آمار طبق استانداردهای ایران است و شاید با بالاتر رفتن سطح استانداردها شاهد افزایش این دو بخش محصولات صنعت خودرو باشیم.

خودروها در این تست به 5 دسته زیر 25 میلیون تومان، 25 تا 50 میلیون تومان، 50 تا 75 میلیون تومان، 75 تا 100 میلیون تومان و بالای 100 میلیون تومان دسته‌بندی‌شده‌اند.

دو خودرو پژو پارس و آریو یک ستاره کیفی بیشتر از شهریور دریافت کرده‌اند. پژو پارس از یک ستاره به دوستاره و آریو از سه ستاره به چهار ستاره تبدیل‌شده‌اند.

یکی از نکات منفی این بررسی عدم حضور پژو 2008 است. این خودرو به بازار ارائه‌شده و باید در گزارش ماه آبان بررسی می‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.