| کد خبر: 155928 |

◄ دلایل دپوی خودروهای چینی در گمرک هرمزگان

یک منبع آگاه در گمرک جمهوری اسلامی از وجود 600 دستگاه خودرو چری در گمرک هرمزگان به دلایل محیط‌زیستی و استاندارد خبر داد.

تین نیوز

یک منبع آگاه در گمرک جمهوری اسلامی از وجود 600 دستگاه خودرو چری در گمرک هرمزگان به دلایل محیط‌زیستی و استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این منبع آگاه با اشاره به سیاست سختگیرانه سازمان ملی استاندارد، افزود: دپوی خودروهای چینی در گمرک در حالی صورت می‌گیرد که بنا بر اعلام رئیس سازمان ملی استاندارد اجازه ترخیص دادن به آنها ممکن نیست و این سازمان به هیچ عنوان مجوز ترخیص خودروهای فاقد کیفیت را صادر نمی‌کند.

به گفته این منبع آگاه، مشکل فنی در سیستم سوخت‌رسانی خودروهای موجود در گمرک هرمزگان دلیل اصلی سازمان ملی استاندارد در صادر نکردن مجوز ترخیص خودروهای چری از یک مدل واحد عنوان شده است.

وی تصریح کرد: خودروهایی که در مورد آن صحبت شد، در حال حاضر در اختیار خودروهای مذکور در حال حاضر در اختیار سازمان اموال تملیکی بوده اما، باتوجه به هزینه‌ بالای انبارداری و گمرکی هیچ فردی برای خرید آنها مراجعه نکرده و باید تا مشخص شدن تکلیف خودروها در انبار باقی باشند.

این منبع اگاه در گمرک با بیان این‌که « برآورد 20 میلیارد تومانی هزینه ترخیص مانع بزرگی در برابر ترخیص خودروهایی است که در بالا به آن اشاره شد»، گفت: در صورتی‌که سازمان ملی استاندارد موافقت خود را با ترخیص این خودروها اعلام کند، متقاضیان باید برای خرید هر خودرو مبلغ حدودی8 میلیون تومان به حساب دولت واریز کنند.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد در حال حاضر در گمرکات کشور حدود 1000 خودرو تولید کشورهای اروپایی و آسیایی که استانداردهای داخلی در تولید را رعایت نکرده‌اند مجوز ترخیص دریافت نکرده و در انبارهای گمرک دپو شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، ارائه مجوزهای خاص به صورت موردی منجر به واردات این‌دسته از خودروها شده که به طور قطع باید تعداد این خودروها محدود باشد در غیر این صورت فسادی در زمینه واردات به وجود می‌آید که شاید جبران آن به سادگی ممکن نباشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.