| کد خبر: 155684 |

حربه چینی‌ها در خرید خودروسازان اروپایی

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های فراموش‌ شده اروپایی را با روح و ذات چینی احیا کرده‌اند که به عقیده برخی از کارشناسان نباید این دسته محصولات را اروپایی دانست.

تین نیوز

 خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های فراموش‌ شده اروپایی را با روح و ذات چینی احیا کرده‌اند که به عقیده برخی از کارشناسان نباید این دسته محصولات را اروپایی دانست.

به گزارش ایسنا، با تکیه‌ بر این روند که چینی‌ها شرکت‌های قدیمی اروپایی را با علم و تکنولوژی خود احیا کرده‌اند محصولاتی را در سال‌های اخیر به بازار معرفی کردند که تنها نام تجاری اروپایی بر پیشانی خودرو حک‌شده و اصل و ریشه خودرو کاملا چینی است.

در رابطه با این موضوع که آیا این دسته از خودروها را باید محصولی اروپایی دانست یا چینی، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در سال‌های اخیر حوزه طراحی و مدلینگ در خودروسازی با سرعت بسیار قابل‌توجهی رشد به ثبت رسانده و سر منشأ این موضوع برگرفته از دانش فنی و تکنولوژی است از این رو اگر در گذشته شرکتی مربوط به کشور اروپایی بوده و در حال حاضر مالکیت در اختیار چینی‌ها است، دانش فنی گذشته در آن وجود ندارد.

حسن کریمی‌سنجری افزود: دانش فنی و طراحی شرکت‌های چینی نسبت به شرکت‌های اروپایی عقب‌تر است، اما سرعت رشد نسبت به گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در یک دهه آینده خودروهایی از شرکت‌های چینی در کلاس خودروهای شخصی به بازار معرفی شود که قابلیت رقابت با محصولات کره‌ای را داشته باشند.

این کارشناس خودروسازی تاکید کرد: با توجه به تفاسیر مطرح شده می‌توان مدعی شد که با توجه به سرعت قابل توجه رشد دانش فنی طراحی در شرکت‌های چینی، شرکت‌های اروپایی که از حدود ۱۰ سال گذشته در مالکیت چینی‌ها قرار دارد، دیگر اروپایی نیستند و نباید محصول را به نام خودروی اروپایی به بازار عرضه کرد.


 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.