| کد خبر: 155662 |

وزارت صنعت اعلام کرد:

ورود بدون ثبت سفارش خودرو مسئولیتش با واردکننده است

در حال حاضر با توجه به سیاست ها و دستورالعمل پیشنهادی ارسال شده به هیات دولت، موقتاً ثبت سفارش خودرو تا وصول دستورالعمل جدید ، متوقف گردیده است.

تین نیوز

در حال حاضر با توجه به سیاست ها و دستورالعمل پیشنهادی ارسال شده به هیات دولت، موقتاً ثبت سفارش خودرو تا وصول دستورالعمل جدید ، متوقف گردیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پی انتشار اخباری با عنوان« تعداد خودروهای متوقف در گمرک از 10هزار دستگاه گذشت » دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد :

مطابق ماده 8 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال 1372 ، واردات کالا مستلزم انجام فرایند ثبت سفارش می باشد و واردات بدون پیش شرط یاد شده ، مغایر ضوابط و مقررات مربوطه است، بنابراین ورود خودرو به گمرکات بدون ثبت سفارش ، رعایت نکردن قانون است و ورود بدون ثبت سفارش خودرو یا هر کالای دیگری به گمرکات و بنادر کشور مسئولیتش بر عهده وارد کننده است .

کلیه ثبت سفارشات خودرو دارای مدت اعتبار شش ماهه می باشد و واردات خودرو از محل ثبت سفارش های معتبر قبلی در حال انجام بوده و خللی در واردات خودرو وجود ندارد، بنابر این «توقف موقت ثبت سفارش» خودرو به معنی «توقف واردات خودرو» نیست.

بر اساس آمار مستخرجه از سامانه گمرک در هفت ماهه اول امسال، تعداد خودرو وارد شده به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و لذا در نتیجه افزایش عرضه ، بطور اصولی کاهش قیمت ها مورد انتظار است لکن در حال حاضر بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه گردیده که یکی از علل اصلی آن اظهار نظرهای غیرکارشناسانه برخی فعالین اقتصادی مبنی بر انتشار اخبار متعددی از قبیل «توقف واردات خودرو» در رسانه ها است که نتیجه آن تاثیر گذاری در ملتهب نمودن بازار خودرو می باشد.

در حال حاضر با توجه به سیاست ها و دستورالعمل پیشنهادی ارسال شده به هیات محترم دولت، موقتاً ثبت سفارش خودرو تا وصول دستورالعمل جدید ، متوقف گردیده است .

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.