| کد خبر: 155578 |

کامیون نیمه خودکاری که با یک بار شارژ ۸۰۰ کیلومتر می‌رود

سرانجام شرکت تسلا از کامیون برقی نیمه خودکار خود رونمایی کرد. کامیون یادشده از شتاب صفر تا صد خوبی برخوردار است و با یک بار شارژ می تواند تا 800 کیلومتر را طی کند.

تین نیوز

سرانجام شرکت تسلا از کامیون برقی نیمه خودکار خود رونمایی کرد. کامیون یادشده از شتاب صفر تا صد خوبی برخوردار است و با یک بار شارژ می تواند تا 800 کیلومتر را طی کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، این کامیون 18 چرخ با حداکثر سرعت 105 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و شتاب صفر تا صد آن در صورت خالی بودن 5 ثانیه است.

در صورت افزودن کانتینر به این کامیون و رسیدن بار آن به حداکثر 36 هزار کیلوگرم شتاب صفر تا صد آن به 20 ثانیه افزایش می یابد.

به نظر می رسد تولید این کامیون استفاده از کامیون های برقی را به یک گزینه قابل مطالعه و مقبول مبدل کند، زیرا کامیون های یادشده با یک بار شارژ می توانند مسیرهای رفت و برگشت را بدون نیاز به سوختگیری طی کنند.

در این کامیون ها از فناوری شارژ سریع هم استفاده شده که موجب می شود در عرض 30 دقیقه باتری های آنها از انرژی لازم برای پیمودن مسیری 644 کیلومتری برخوردار باشند.

باید توجه داشت که سوخت گیری کامیون های دیزلی امروزی به زمانی بین 15 تا 20 دقیقه نیاز دارد و لذا 30 دقیقه زمان برای سوختگیری مدت زمان چندان طولانی محسوب نمی‌شود.

فضای داخلی این کامیون ها نیز بسیار جذاب است و در حالی که فرمان کامیون در وسط قرار دارد، دو نمایشگر نیز برای دریافت اطلاعات اضافی از محیط اطراف و نقشه خوانی در نظر گرفته شده است. فناوری ردگیری مسیر جاده و ترمز خودکار، دو دوربین نظارتی، آینه های بزرگ و غیره از جمله امکانات این کامیون است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.