| کد خبر: 155575 |

فروش چشم بادامی‌های جوان به نام پیرمردهای اروپایی در ایران

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های فراموش‌ شده اروپایی را برای بار دیگر اما این بار با روح و ذات چینی احیا کرده‌اند که به عقیده برخی از کارشناسان نباید این دسته محصولات را اروپایی دانست.

تین نیوز

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های فراموش‌ شده اروپایی را برای بار دیگر اما این بار با روح و ذات چینی احیا کرده‌اند که به عقیده برخی از کارشناسان نباید این دسته محصولات را اروپایی دانست.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی در صنعت خودروسازی رشد قابل‌توجهی داشته و توانستند با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در این صنعت ارتباط تنگاتنگی پیدا کنند و در کنار آن حتی برخی از شرکت‌های خودروسازی قدیمی که تنها نامی از آن‌ها باقی‌مانده بود را خریداری و احیا کردند.

با تکیه‌ بر این روند که چینی‌ها شرکت‌های قدیمی اروپایی را با علم و تکنولوژی خود احیا کرده‌اند محصولاتی را در سال‌های اخیر به بازار معرفی کردند که تنها نام تجاری اروپایی بر پیشانی خودرو حک‌شده و اصل و ریشه خودرو کاملاً چینی است.

در رابطه با این موضوع که آیا این دسته از خودروها را باید محصولی اروپایی دانست یا چینی، یک کارشناس صنعت خودرو به ایسنا گفت: در سال‌های اخیر حوزه طراحی و مدلینگ در صنعت خودروسازی با سرعت بسیار قابل‌توجهی رشد به ثبت رسانده و سر منشاء این موضوع برگرفته از دانش فنی و تکنولوژی است از این رو اگر در گذشته شرکتی مربوط به کشور اروپایی بوده و در حال حاضر مالکیت در اختیار چینی‌ها است، دانش فنی گذشته و اروپا در آن وجود ندارد.

او افزود: دانش فنی و طراحی شرکت‌های چینی نسبت به شرکت‌های اروپایی عقب‌تر است اما سرعت رشد نسبت به گذشته افزایش یافته و پیش بینی می‌شود در یک دهه آینده خودروهایی از شرکت‌های چینی در کلاس خودروهای شخصی به بازار معرفی شود که قابلیت رقابت با محصولات کره‌ای را داشته باشند.

این کارشناس صنعت خودروسازی تاکید کرد: با توجه به تفاسیر مطرح شده می‌توان مدعی شد که با توجه به سرعت قابل توجه رشد دانش فنی طراحی در شرکت‌های چینی، شرکت‌های اروپایی که از حدود ۱۰ سال گذشته در مالکیت چینی‌ها قرار دارد، دیگر اروپایی نیستند و نباید محصول را به نام خودروی اروپایی به بازار عرضه کرد.

کریمی سنجری خاطرنشان کرد: اگر شرکت چینی به بازار ایران وارد شود و با تکیه‌ بر سابقه گذشته نام تجاری شرکت اروپایی محصولات خود را به بازار عرضه کند، کار غلطی صورت گرفته و باید با چنین شیوه تبلیغات و بازاریابی مقابله شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.