| کد خبر: 154340 |

◄ تکرار تجربه پژو دیگر ممکن نیست

به تازگی مدیرعامل شرکت خودروساز چینی برلیانس با اطمینان اعلام داشته نگران از دست دادن بازار خودرو ایران نیست، این گفته می‌تواند در هاله ابهام قرار گرفته و دارای دو جنبه باشد، نخست این‌که به راحتی بازار ایران را در شرایطی که غرب در حال مخدوش کردن برجام است را رها کرده و می‌رود و مانند پژو دست خودروسازان را در شرایط سخت تحریم در پوست گردو می‌گذارد و دیگر آن‌که طرف چینی به این واقعیت رسیده است که دیگر جائی میان محصولات تازه وارد به ایران ندارد.

تین نیوز

به تازگی مدیرعامل شرکت خودروساز چینی برلیانس با اطمینان اعلام داشته نگران از دست دادن بازار خودرو ایران نیست، این گفته می‌تواند دارای دو جنبه باشد، نخست این‌که به راحتی بازار ایران را در شرایطی که غرب در حال مخدوش کردن برجام است رها کرده و می‌رود و مانند پژو دست خودروسازان را در شرایط سخت تحریم در پوست گردو می‌گذارد و دیگر آن‌که طرف چینی به این واقعیت رسیده است که دیگر جائی میان محصولات تازه وارد به ایران ندارد.

عضو انجمن خودروسازان  اما در این‌باره نظر دیگری دارد و می‌گوید: پس از اجرای برجام شرایط حضور خودروسازان خارجی در ایران تغییرات زیادی را به خود دیده و ادامه حضور آنها در صنعت خودروسازی کشورمان تنها با سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی امکان‌پذیر است.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با «تین‌نیوز» افزود: مشروط بودن حیات خودروسازان خارجی به سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی کشورمان یکی از وجوه اطمینان است و برخی اظهارات خدشه‌ای به آن وارد نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت خودروساز چینی با گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: تولید مشارکتی تنها با سرمایه‌گذاری مشترک ممکن می‌شود و قطعا با تدابیر جدید، تجربه پژو بار دیگر تکرار نخواهد شد.

نعمت‌بخش ارزان بودن خدمات و کالای چینی با رویکرد کیفی‌سازی را یکی از دلایل گفته‌های تولیدکننده خودرو برلیانس، دانست و افزود: خودروهای چینی برای تولید استانداردهای اجباری کشور ما را رعایت می‌کنند و با ارائه خدمات گارانتی طولانی‌مدت اطمینان از خرید محصولات خود را به خریدار منتقل می‌کنند.

قرارداد پژو سیتروئن با سایپا و امضای تفاهم‌نامه ایران‌خودرو با پژو فرانسه از دیگر مواردی بود که عضو انجمن خودروسازان به آن اشاره کرد و افزود: وقتی سرمایه به همراه خودروساز به کشور وارد شود، قطعاً هیچ یک از خودروسازان خارجی مانند پژو در شرایط سخت، صنعت خودرو ایران را دست خالی نمی‌گذارند.

به گزارش تین‌نیوز، خودروسازی برلیانس به عنوان یک نیروی فعال در صنعت خودروسازی چین، محصولات خود را به بیش از 100 کشور و مناطق مختلف در سرتاسر جهان صادر کرده و می کند.

 مدیرعامل شرکت خودروسازی چینی برلیانس اما پس از اعلام عدم نگرانی در از دست دادن بازار خودرو ایران گفته، متوجه شدیم ایران از بازار بزرگی برای عرضه خودرو برخوردار است و گروه تولیدی سایپا نیز با سابقه 50 ساله در تولید، فروش و ارائه خدمات پس از فروش خودرو و با توجه به پیشرفت صنعتی ایران در سال‌های گذشته و «ابراز تمایل ایرانی‌ها برای داشتن شریکی از چین»، همکاری مشترک بین دو شرکت شکل گرفت و طرفین با استفاده از نقاط قوت یکدیگر برای تامین نیازمندی‌های همدیگر گام برداشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.