| کد خبر: 153338 |

بیش از نیمی از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید عملیاتی شد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق ۹۴ درصدی تولید خودرو طی ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نشان از تحقق حدود ۹۴ درصدی دارد.

تین نیوز
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق ۹۴ درصدی تولید خودرو طی ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نشان از تحقق حدود ۹۴ درصدی دارد.

به گزارش مهر، محسن صالحی نیا اظهارداشت: در ۷ ماهه گذشته کالاهای صنعتی رشدهای نسبتا مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از  رشد ۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

وی ادامه داد :‌ فولاد خام، ‌لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ، نئوپان، ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیازداخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.

صالحی نیا ادامه داد: الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالی است که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد. وی افزود: تولید صنایع پایین دستی  پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالا دستی افزایش خوبی را نشان می دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست تصریح کرد: واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف ازجمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچارمشکل شود و ما معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحدها فراهم کنیم.

صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت افزود: با رصد به موقع واحد های تولیدی باید با کمک دستگاه های مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استان ها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۷۰۰ جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و ۵۱ درصد مصوبات عملیاتی شده و ۴۹ درصد نیز در دست انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.