| کد خبر: 151467 |

جریان مونتاژکاری اوضاع قطعه سازان را نگران کننده کرده است

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی همگن قطعه سازان خودرو با ابراز تاسف از وضعیت تولید قطعه سازان ، گفت :افزایش تولید محصولات مونتاژی، اوضاع تولید در واحدهای قطعه سازی در کشور را بسیار نگران کننده کرده است.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی همگن قطعه سازان خودرو با ابراز تاسف از وضعیت تولید قطعه سازان ، گفت :افزایش تولید محصولات مونتاژی، اوضاع تولید در واحدهای قطعه سازی در کشور را بسیار نگران کننده کرده است.

محمود نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو،  اظهار داشت: شرایط کنونی و جریان نامناسب تولید قطعه سازان داخلی موجب  تعطیلی تعداد قابل توجهی از فعالان این عرصه شده است این روند در حالی است که سرمایه گذاری بسیاری برای ایجاد واحدهای قطعه سازی صورت گرفته است.

وی با توجه به شروط دولت جهت همکاری های جدید و  آغاز تولید با حداکثر 40 درصد داخلی سازی اظهار داشت : در صورت عملی شدن این شروط حرکت بسیار خوبی برای توسعه سهم داخل و صنعت قطعه سازی کشور خواهد بود.

وی افزئود : علاوه مشکلات ناشی از افزایش ورود خودرو و تولید محصول به صورت مونتاژی ، بخش مهمی از مشکلات امروز قطعه سازان به کمبود نقدینگی و عدم جریان مشخص پرداخت مطالبات باز می گردد.

وی خاطر نشان کرد: بی شک ادامه این شرایط، واحدهای قطعه سازی در برنامه ریزی برای تولید و توسعه فعالیت و ارتقا تکنولوژی با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

وی تاکید کرد : هم اکنون روند پرداخت مطالبات به نحوی است که روز به روز مشکلات نقدینگی را برای قطعه سازان بیشتر می کند.

وی همچنین با اشاره به نحوه خرید و پرداخت مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان،  گفت:  در حالی جریان تامین مواد اولیه به صورت نقدی صورت می گیرد که قطعه سازان ناگزیرند برای دریافت هزینه تولید ماهها منتظر بمانند که این جریان طبعا اوضاع اقتصادی قطعه سازان را هر روز وخیم تر می کند.

وی افزود: با این روند قطعا قطعه سازان نمی توانند سهمی در بازار و تامین قطعات تولیدی خودروسازان و احتمالا جریان همکاری های مشترک داشته باشند.

وی تاکید کرد : متاسفانه اوضاع کنونی جریان تولید در واحدهای قطعه سازی به نحوی نیست که فعالان در این حوزه چشم انداز روشنی را پیش روی این صنعت داشته باشند.

 

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.