| کد خبر: 151275 |

سردار اشتری:

کاهش حوادث ترافیکی با رفع نواقص صنعت خودروسازی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کاهش حوادث ترافیکی تنها در صورت رفع نواقص صنعت خودروسازی، بهبود وضعیت راه ها و نیزاصلاح رفتار رانندگان امکان پذیر است.

تین نیوز

فرمانده نیروی انتظامی گفت: کاهش حوادث ترافیکی تنها در صورت رفع نواقص صنعت خودروسازی، بهبود وضعیت راه ها و نیزاصلاح رفتار رانندگان امکان پذیر است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سرتیپ حسین اشتری روز شنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی (راکبان، رانندگان و عابران) قانونمند در اصفهان افزود: عامل انسانی در حوادث ترافیکی که همانا خود رانندگان هستند باید با قانونمداری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش حوادث ترافیکی شود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرایمنی خودرو درجلوگیری ازصدمات شدید ناشی ازتصادفات رانندگی گفت: خودروسازان باید خودروهای ایمن از تمام حیث به مردم تحویل دهند تا با کوچکترین لغزش یا برخورد با مانع موجب کشته و مجروح شدن سرنشینان خودرو نشود.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در این رابطه درسال های گذشته نیروی انتظامی از فروش خودروها با ایمنی پایین جلوگیری کرده است.

وی وضعیت راه ها را مهمترین عامل در بروز حوادث رانندگی برشمرد و گفت: براساس بررسی های پلیس راه کشور، سه هزار و 400 مکان حادثه خیز در سراسر جاده های اصلی کشور وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

سردار اشتری افزود: در یک دهه اخیر آمار جانباختگان تصادفات رانندگی از حدود 27 هزار نفر به 17 هزار نفر در سال رسیده است که این مهم با تلاش‌های پلیس و دستگاه های مرتبط ممکن شده است.

وی همچنین به تردد حدود هشت درصد وسایط نقلیه کشور در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این استان یک میلیون و 400 هزار دستگاه موتورسیکلت و یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو وجود دارد.

وی میانگین کشته های تصادفات رانندگی در کشور را حدود 44 درصد و دراستان اصفهان 20 درصد برشمرد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد:همچنین میانگین جانباختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت ها در کشور 53 درصد و در استان اصفهان حدود 80 درصد است که آمار بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: تنها هدف پلیس از اعمال سخت‌گیری ها در مباحث ترافیکی سلامتی مردم است و به هیچ وجه پلیس در پی آن نیست که با اعمال جریمه، کارکرد خود را بالا ببرد.

در پایان این مراسم ازمسئولان دغدغه مند در اجرای برنامه های ترافیکی و 38 هزار نفر از شهروندان قانونمدار اصفهانی به عنوان نمونه های ترافیکی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم تمبر یادبود تجلیل از نمونه های ترافیکی و همچنین موتور برقی ساخت داخل رونمایی شد.

همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی (راکبین، رانندگان و عابران) قانونمند، با هدف گسترش قانونگرایی ، پیشگیری از قانون گریزی و ارتقای فرهنگ، انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات با همکاری پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برگزار شد.

در طرح مشترک پلیس راهور و پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان که بیست و پنجم اسفند 95 کار خود را آغاز کرد دفترچه تشویقی رانندگان قانونمند تهیه و بین رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌ کنند، توزیع شد.

براساس اطلاعات این دفترچه و در طول اجرای طرح، رانندگان قانونمند شماره سریال برگه تشویقی خود را به سامانه پیامکی که شماره آن در برگه موجود است را ارسال کردند.

سالانه بیش از 144 هزار دستگاه خودرو جدید در کلانشهر اصفهان شماره گذاری و راهی خیابان های این شهر می شو د.

همچنین هم اکنون روزانه حدود 800 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می کند.

 

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.