| کد خبر: 151127 |

با افزایش تعرفه واردات ، مشکل تولید در کشور حل نخواهد شد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر درخواست افزایش 23 درصدی تعرفه واردات تایر گفت : در شرایطی که تعرفه واردات تایر به 32 درصد افزایش یافته هر گونه افزایش بیشتر تعرفه موجب تقویت قاچاق تایر در کشور خواهد شد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر درخواست افزایش 23 درصدی تعرفه واردات تایر گفت : در شرایطی که تعرفه واردات تایر به 32 درصد افزایش یافته هر گونه افزایش بیشتر تعرفه موجب تقویت قاچاق تایر در کشور خواهد شد.

داوود سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در صورت موافقت دولت با افزایش تعرفه واردات تایر ، این رقم به 55 درصد خواهد رسید که قطعا منجر به افزایش قاچاق خواهد شد.

وی تصریح کرد : در شرایطی که  تولید کنندگان داخلی امکان تامین تنها 60 درصد از نیاز بازار داخل را دارند هر گونه ایجاد موانع تعرفه ای در واردات  موجب مشکلاتی در تامین نیاز 40 درصدی بازار داخل خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تولید کلیه سایزهای تایر در کشور افزود : بر خلاف آنکه مطرح می شود کلیه سایزهای تایر در کشور تولید نمی شود این امر مختص کلیه کارخانجات تولیدی نبوده و تنها 2 کارخانه تولید تایر چنین امکانی  فراهم است.

وی تصریح کرد : با توجه به چنین شرایطی که در تولید انواع تایر در کشور وجود دارد در صورتی تعرفه واردات تایر بیش از این افزایش یابد ضمن رونق قاچاق تایر در کشور ، قیمت لاستیک های وارداتی و حتی تولیدات داخلی در بازار سیر صعودی خواهد یافت.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن با اشاره به مشکل بازار فروش تایر در کشور خاطر نشان کرد : در صورتی که رقابتی در بازار وجود نداشته باشد مسلما چرخش بازار با مشکلات بیشتری مواجه شده و شاهد مشکلات حادتری در بازار فروش تایر خواهیم بود.

سعادتی افزود : در چنین شرایطی قطعا با افزایش تعرفه ، مشکل تولید در کشور حل نخواهد شد بلکه راهکار عملی در این بخش افزایش کیفیت تایرهای اخلی است .

تاثیر فروش حواله ای تایر در افزایش ضربه پذیری بازار

وی افزود : البته باید همزمان کلیه تولیدات در اختیار بازار مصرف قرار گیرد در حالی که تایرهای داخلی به طور 100 درصد در اختیار مصرف کنندگان قرار نمی گیرد بلکه به صورت حواله ای به بازار عرضه می شود که این جریان باعث افزایش قیمت و ضربه پذیری بازار می شود.

 

 

 

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.