| کد خبر: 149828 |

ارزان‌ترین خودروی برقی جهان فقط 20 میلیون تومان

این روزها با افزایش تعداد خودروها و آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی آنها، بیشتر شرکت‌های خودروساز برای کمک به کاهش سطح آلاینده‌های مرگبار و حفظ بازار محصولات خود سراغ طراحی و ساخت خودروهایی رفته‌اند که از سوخت‌های پاک برای حرکت استفاده می‌کنند.

تین نیوز
این روزها با افزایش تعداد خودروها و آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی آنها، بیشتر شرکت‌های خودروساز برای کمک به کاهش سطح آلاینده‌های مرگبار و حفظ بازار محصولات خود سراغ طراحی و ساخت خودروهایی رفته‌اند که از سوخت‌های پاک برای حرکت استفاده می‌کنند.

نیروی برق یکی از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که به لحاظ صرفه اقتصادی تاکنون توانسته است نظر بسیاری از طراحان و سازندگان خودرو را به خود جلب کند، اما مساله‌ای که همچنان مانع فراگیر شدن خودروهای برقی در جهان شده، بالا رفتن قیمت تمام شده این گونه خودروها است.

در همین حال، شرکت جنرال موتورز یکی از آخرین محصولات خود را به بازار عرضه کرده است که با داشتن تمام مشخصه‌های یک خودروی مناسب شهری، ارزانقیمت‌ترین آنها نیز به شمار می‌رود. در ادامه با این خودروی محبوب و سبز بیشتر آشنا می‌شویم.

155 کیلومتر پیمایش

بائوجون ای 100 یک خودروی برقی جدید است که توسط شرکت چینی سایک که زیرمجموعه جنرال موتورز است به تولید رسیده.

این خودروی دو نفره که شباهت زیادی به نمونه اسمارت فورتو دارد و در حال حاضر فقط در چین قابل دسترس بوده به یک موتور الکتریکی مجهز است که می‌تواند 39 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

طبق اعلام طراحان شرکت سایک، همچنین بائوجون به یک باتری لیتیومی مجهز شده که با هر بار شارژ که 7.5 ساعت طول می‌کشد 155 کیلومتر را می‌پیماید.

رقیب این خودرو محصولی است از شرکت تسلا که می‌تواند بیش از 250 کیلومتر مسافت را طی کند و داخل کابین آن نیز برای پنج نفر فضای کافی وجود دارد.

شرکت ژاپنی نیسان نیز نمونه الکتریکی جوک را در حال آماده‌سازی دارد که طبق شایعات منتشر شده این خودرو نیز می‌تواند بیش از 270 کیلومتر را طی کند اما نکته قابل توجه و برگ برنده بائوجون قیمت تمام شده آن است که براساس اعلام جنرال موتورز کمی بیش از 5 هزار دلار (با دلار 4000 تومانی 20 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده و نسبت به تسلا و جوک که قیمت‌هایی در حدود 35 هزار دلار (یا دلار 4000 تومانی 140 میلیون تومان) را برای خود در نظر گرفته‌اند، دارای قدرت رقابت بسیار شدیدی است.

مشخصات فنی

از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق مستقل در جلو و سیستم تعلیق تک‌بازویی در عقب، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، فرمان الکتریکی، هشدار عابر پیاده، ترمز پارک الکترونیکی، حسگرهای پارک و قفل‌های ایزوفیکس برای صندلی ایمنی کودک اشاره کرد.

در داخل کابین مدل پایه این خودرو با یک سیستم نمایشگر 7 اینچی چندرسانه‌ای و بالای آن دریچه‌های هوا و سیستم ورود و استارت بدون کلید روبه‌رو می‌شویم که به شکل بسیار هنرمندانه و خلاق طراحی شده‌اند.

فضای داخلی این خودرو بسیار مدرن طراحی شده و صندلی‌های به کار گرفته شده در این خودرو آرامش و راحتی لازم را به سرنشینان هدیه خواهد کرد.

طبق اعلام شرکت جنرال موتورز، محصولات دیگری همچون خودروی شاسی بلند 510 و 560 و همچنین سدان و هاچ‌بک 310 نیز به زودی از سوی خودروساز چینی سایک به بازار عرضه خواهد شد.

محمدرضا نجفی‌ شاهکوهی - روزنامه‌نگار

 

منبع: پایگاه خبری جام جم آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.