| کد خبر: 149311 |

خودروساز چینی مالک لوتوس شد

شرکت خودروسازی جیلی (Geely ) چین با خرید 51 درصد از سهام شرکت خودروسازی لوتوس انگلستان کنترل این شرکت را در دست گرفت.

تین نیوز

شرکت خودروسازی جیلی (Geely ) چین با خرید 51 درصد از سهام شرکت خودروسازی لوتوس انگلستان کنترل این شرکت را در دست گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت carscoops ، شرکت خودروسازی جیلی چین 51 درصد از سهام شرکت خودروسازی لوتوس انگلستان را به ارزش نهایی 65 میلیون دلار خریداری کرد. این در حالیست که گروه خودروسازی اتیکا مالزی، 49 درصد سهام باقیمانده این شرکت انگلیسی را به تصاحب خود درآورده است.

این قرارداد منجر به ایجاد تغییراتی در قسمت مدیریت شرکت لوتوس نیز شده است چرا که دنیل دانگ لی- مدیر اجرایی و اقتصادی شرکت جیلی - هم اکنون به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت لوتوس انتخاب شده است. همچنین دو نفر دیگر از مدیران ارشد جیلی نیز به‌عنوان اعضای جدید هیئت مدیره لوتوس برگزیده شده اند. البته ژان مارک گیلز همچنان در سمت مدیر اجرایی گروه سازنده خودروهای اسپرت لوتوس باقی مانده است.

وی درباره این قرارداد خاطرنشان کرده است:" گروه صنعتی لوتوس در سالهای گذشته کارنامه درخشانی داشته و خودروهای با کیفیت اسپرت بسیاری را تولید و به بازار عرضه کرده ایم. هم اکنون با امضای این قرارداد، قرار است خودروهای تولیدی ما به‌ واسطه‌ همکاری با گروه خودروسازی جیلی چین، با افزایش کیفیت در قسمت‌های دینامیک خودرو، کاهش وزن، تغییر در طراحی و ایرودینامیک خودرو عصر جدیدی را رقم بزنیم".

شرکت خودروسازی جیلی چین در اوایل سال جاری میلادی مذاکراتی را در راستای خرید شرکت مادر خودروسازی لوتوس انگلستان انجام داده بود که البته پیش از آن شایعاتی در این زمینه و در اواخر سال گذشته شنیده شده بود. این در حالیست که شرکت جیلی موفق به خریداری ۴۹.۹ درصد از سهام شرکت خودروسازی پروتون مالزی نیز شده بود.

همانطور که شرکت ولوو نیز به تصاحب این شرکت چینی درآمده بود، بنظر می رسد استراتژی های جیلی در خصوص گروه صنعتی لوتوس نیز همانند استراتژی های پیش باشد و این بدین معناست که مهندسان و متخصصان انگلیسی همچنان کنترل بخش توسعه خودروهای را در اختیار داشته باشند ولی این بار با پشتوانه و حمایت های مالی مستحکم‌تر.

با وجود اینکه سال‌ها است شرکت انگلیسی لوتوس خودروی جدیدی به سبد محصولات خود اضافه نکرده است ولی با این حال لوتوس در حفظ خط تولید با کیفیت بالای خود، بسیار خوب عمل کرده است. هر از چند ماهی این شرکت موفق به افزایش کیفیت و کاهش وزن خودروهای مطرح خود یعنی الیزی، اگزیج و اوورا ‌شده است. آخرین دستاورد این شرکت خودروی اسپرت اوورا GT۴۳۰ است که با رسیدن به سرعت 315 کیلومتر بر ساعت، به‌عنوان سریع‌ترین خودروی شرکت لوتوس شناخته می‌شود.

خودروساز چینی مالک لوتوس شد

با عقد این قرارداد، احتمال زیادی وجود دارد که از این پس منتظر مدل ها و خودروهای جدید این شرکت انگلیسی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.