| کد خبر: 146919 |

باید مغز متفکری برای سیاستگذاری در صنعت خودرو ایجاد شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: صنعت خودرو، ایران فاقد استراتژی عملی است مسلما استراتژی که تنها روی کاغذ نوشته می‌شود اهمیتی نخواهد داشت.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: صنعت خودرو، ایران فاقد استراتژی عملی است مسلما استراتژی که تنها روی کاغذ نوشته می‌شود اهمیتی نخواهد داشت.

به گزارش خبر خودرو، رضا انصاری اظهار داشت: در دنیا استراتژی‌ها عموما در دو حوزه برنامه و تفکر استراتژیک است از این رو آنچه که کشور ما نیز نیازمند آن است تفکر استراتژیک در حوزه‌های صنعتی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه تفکر استراتژیک در صنعت خودروی کشور شکل گیرد باید مغز متفکری برای سیاستگذاری توسعه صنعتی و تکنولوژیک و تولیدکننده فکر برای توسعه و رقابت‌پذیری صنعت در کشور وجود داشته باشد که متاسفانه هم‌اکنون فاقد چنین بخش مهمی در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول بیش از 50 سال فعالیت صنعت خودروی کشور متاسفانه سیاست و استراتژی عملی در صنعت خودروی کشور وجود نداشته است از این رو امروز با توجه به شرایط فراهم شده باید بسته سیاستی درستی برای صنعت و خودروسازی کشور تدوین شود.

وی افزود: البته باید توجه شود در بسته سیاستگذاری صنعت خودرو، سیاست‌های حوزه تولید، تحقیق و توسعه، سیاست تجاری و تعرفه‌ای برای فعالیت تجاری و همچنین سیاست صنعتی با سیاست‌های کلان اقتصادی و پولی و ارزی در کشور یکپارچه و منسجم شوند.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ادغام کردن سیاست‌ها موجب می‌شود که سیاستگذاری‌ها نیز یکپارچه شود چنانچه امروز در دنیا نیز عنوان می‌شود اگر می‌خواهید سیاستگذاری خوبی برای صنعت خودرو و سایر بخش‌های صنعتی داشته باشید باید سیاستگذاری‌های صنعتی با سیاست‌های تجاری یکپارچه شوند با توجه به چنین موضوعی است که بحث ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعتی نیز در کشور شکل گرفت.

انصاری افزود: در صورتی که وزارت صنعت و معدن کشور در برنامه‌ریزی‌های آتی دغدغه‌اش این موضوع باشد که به طور واقعی سیاستگذار خوبی در توسعه صنعت به‌خصوص صنعت خودرو کشور باشد مطمئنا شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه صنعت خودروی کشور خواهیم بود.

 

منبع: خبرخودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.