| کد خبر: 146620 |

رئیس انجمن‌صنفی معاینه‌ فنی خودروهای کشور پاسخ داد

◄ برنامه دولت برای اسقاط خودروهای فرسوده امکان‌پذیر است؟

براساس مصوبه جدید هیات وزیرران، مقرر شده تا از این پس، با تولید هر خودروی داخلی، یک خودرو اسقاط و از رده خارج شود.

تین نیوز

رئیس انجمن‌صنفی معاینه‌ فنی خودروهای کشور از اصلاحیه هیات‌وزیران برای اسقاط خودروهای فرسوده، استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، براساس مصوبه جدید هیات وزیرران، مقرر شده تا از این پس، با تولید هر خودروی داخلی، یک خودرو اسقاط  و از رده خارج شود.

عباس مجیدی‌نژاد رئیس انجمن‌صنفی معاینه‌ فنی خودروهای کشور با بیان برخی از شروط تحقق چنین برنامه‌ای گفت: این کار عملی است اگر شرایط برای مقدمات آن در کشور مهیا باشد زیرا معضل اسقاط خودرو در کشور را کاملاً از میان می‌برد.

مجیدی‌نژاد با طرح این سوال که باید دید چه ساختاری برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است، افزود: این‌که ساختاری به این منظور در نظر گرفته شده یا خیر جای بحث و صحبت زیاد دارد، زیرا باید نوع صحیح واگذاری‌ خودرو به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

وی ایجاد زیرساخت‌ها را یکی از مهم‌ترین مباحثی دانست که با هر مصوبه‌ای باید به آن پرداخت و گفت: نوع ارائه تسهیلات، نحوه پرداخت، بازپرداخت و زمان تحویل خودرو با مصوبه اخیر، جای کار بسیار دارد.

مجیدی‌نژآد به مباحث و موارد مورد توجه دولت در اصلاح مصوبه طرح اسقاط خودروها پرداخت و افزود: باید دید تمامی زیرساخت‌ها برای این کار در کشور مهیا است یا خیر تا به اجرای آن بپردازیم.

رئیس انجمن‌صنفی مراکز معاینه‌فنی خودروهای کشور، اصلاحیه هیات وزیران در خصوص اسقاط خودرو در کشور را برطرف‌‍کننده بسیاری از معضلات و مشکلات در این بخش دانست.

به گزارش تین‌نیوز، هیات وزیران در کنار این اصلاحیه به موضوع واردات خودرو نیز پرداخته و شرایط جدیدی را برای آن اعلام کرده است.

به موجب این اصلاحیه، خودروهای سواری و وانت وارداتی از لحاظ مصرف سوخت به پنج گروه تقسیم می‌شوند که شامل خودروهای با مصرف کمتر از 5 لیتر در صد کیلومتر، 5 تا 6 لیتر در صد کیلومتر، 6 تا 7 لیتر در صد کیلومتر، 7 تا 8 لیتر در صد کیلومتر و بیش از 8 لیتر در صد کیلومتر هستند و شرایط شماره‌گذاری آنها براساس مصرف سوخت در چرخه ترکیبی، از اسقاط حداقل 2 دستگاه تا حداکثر 8 دستگاه خودروی فرسوده، متفاوت خواهد بود.

برای سواری تولید داخلی با مصرف سوخت 8 لیتر، بین 8 تا 8.5 لیتر، 8.5 لیتر و بیش‌تر در صدکیلومتر نیز یک دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می‌شود که از ابتدای سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

خودروهای وارداتی به مناطق آزاد نیز مشمول شرایط شماره‌گذاری (تعداد اسقاط خودروی فرسوده) می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.