| کد خبر: 143111 |

خودروهای پرمصرف داخلی مشمول پرداخت عوارض شدند

براساس مصوبه جدید هیات دولت، خودروسازان داخلی موظف شدند به ازای شماره ‌گذاری و فروش هر دستگاه سواری پرمصرف تولیدی یک خودروی فرسوده اسقاط کنند.

تین نیوز

براساس مصوبه جدید هیات دولت، خودروسازان داخلی موظف شدند به ازای شماره ‌گذاری و فروش هر دستگاه سواری پرمصرف تولیدی یک خودروی فرسوده اسقاط کنند.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه جدید هیات دولت در زمینه هزینه ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه خودروسازان داخلی از این به بعد باید برای شماره گذاری خودروهای سواری با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند. همچنین خودروسازان از ابتدای سال آینده (۱۳۹۷) موظف به اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای شماره گذاری هر دستگاه خودروی سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸ لیتر و بین ۸ تا ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. اما طبق این مصوبه در حوزه خودروهای وارداتی خودروهای با مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از اسقاط خودرو به عنوان عوارض شماره‌گذاری معاف هستند.

همچنین واردکنندگان برای شماره گذاری خودروهای وارداتی با مصرف سوخت ۵ لیتر و بین ۵ تا ۶ لیتر دو خودروی فرسوده، خودروهای با مصرف سوخت ۶ لیتر و بین ۶ نا ۷ لیتر چهار خودروی فرسوده، خودروهای با مصرف سوخت ۷ لیتر و بین ۷ تا ۸ لیتر شش خودروی فرسوده و خودروهای با مصرف سوخت ۸ لیتر و بیشتر باید ۸ خودروی فرسوده اسقاط کنند.

علاوه بر این واردکنندگان خودرو به ازای شماره گذاری هر دستگاه خودروی وارداتی بنزین سوز باید ۱۰ درصد ارزش گمرکی خودرو را نیز به عنوان عوارض پرداخت کننند.

این مصوبه ۲۴ مرداد ماه جاری به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای اجرا ابلاغ شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.