| کد خبر: 142904 |

◄ مرکز معاینه فنی یا مرکز تشنج و بی‌ثباتی

رییس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی کشور، گفت: مشخص نیست مراکز فعلی مرکز معاینه فنی هستند یا مرکز تشنج.

تین نیوز

عباس مجیدی نژاد با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: دفتر حمل ونقل و ترافیک سازمان شهرداری های کشور در مورد معاینه فنی به یک ماشین امضا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مجیدی نژاد در ادامه سخنان خود در گفت و گو با این شبکه خبری، با بیان این مطلب که «نامه های رنگارنگ و متفاوت و متضاد هر روز به سیرتی و به صورتی به مراکز ابلاغ می شود» افزود: بدون شک ریشه این روند را بایست در عدم ثبات و دانش لازم و کافی در این سازمان جست، که عواقب بد آن سیستم، اول به شهروندان و بعد برای مراکز معاینه فنی خودرو کشور منتقل خواهد بود.

مجیدی نژاد با تاکید بر این موضوع که، معاینه فنی صنف نوپایی در کشور است، تصریح کرد: به دلیلی که به آن اشاره شد، ضرورت پژوهش و جمع آوری اطلاعات و چگونگی رفتار سازمانی و اجرایی از دیگر نقاط جهان امری لازم به نظر می رسد.

رییس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی در ادامه با ابراز تاسف از این موضوع که، تا کنون از طرف این سازمان متولی اقدام عاجلی صورت نگرفته و بدین مناسبت شهروندان را دچار معضلات متعددی کرده است، یادآور شد: برای حل این معضل بهتر بود سازمان، راهکاری در جهت جمع آوری اطلاعات و پایش آن صورت می داد، اما این مورد را به باد فراموشی سپرده و در عوض حل مسئله به پاک کردن صورت مسئله اقدام کرده است.

به گفته وی، یکی از راهکارهای غیر اخلاقی در این باره ایجاد نفاق وگروه گرایی در بین مدیران مراکز معاینه فنی خودرو بوده که بدون شک در حد این سازمان نیست و در جهت حفاظت از مراکز معاینه فنی بهتر است مصوبات ابلاغی به گونه ای تنظیم شود که، برای شهروندان مشکل ساز نبوده و آنها معاینه فنی را یک گلوگاه در نظر نداشته باشند.

وی اشاره ای داشت به خبری که در این شبکه خبری  از معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شده و گفت: این سازمان از اصلاح و ابلاغ حدود مجاز معاینه فنی خودر طی سال خبر داده که بنا بر نظر برخی از کارشناسان زمینه این کار کشور فراهم نیست و بسیاری از دارندگان خودرو از این  رهگذر با چالش مواجه شده و موفق به دریافت برگه معاینه فنی نخواهد شد.

به گفته وی، این مصوبه محدودیت تردد را برای خودروهایی که در سیستم آلایندگی بالا داشته باشند ممنوع اعلام کرده است ولی به این نکته مهم اشاره نداشته که تقریبا تمام خودروهای ایرانی از استاندارد یورو 2 بهره می برند و باید فکری به حال آنها کرد.

سخنان رئیس انجمن جایگاه داران سوخت، مرجع دیگری در تائید سخنان مجیدی نژاد بود که در ادامه آن، گفت: سوخت یکی از موثرترین مولفه هایی است که در آن را می توان در تشدید یا کاهش آلایندگی در کوتاه مدت مشاهده کرد، اما سخنانی که درباره مصوبه محیط زیست از آن یاد می شود اشاره ای به سوخت یورو 4 نشده است. 

به گفته مجیدی نژآد، با افزایش توهم برانگیز مراکز معاینه فنی خودرو که هیچ قاعده ای را برخود ملزوم نمی داند، با آن که مدیران ارشد سازمان خود به ناقص و نارسا بودن این دستورالعمل اذعان دارند بازهم بخشنامه متناقض با همین دستورالعمل صادر و در پی اجرای فوری آن نیز هستند، هنوز شهروندان و مراکز معاینه فنی خودرو کشور درگیر حدود مجاز آلایندگی خودرو هستند  و این معضل موجب تنش و برخوردهایی درمراکز شده است.که مصوبه دیگری برای تست دوگانه سوز را قصد ابلاغ دارند.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این مورد نیز به مانند موارد دیگر بدون دید کارشناسی و شرایط موجود اقدام به ابلاغ و راه اندازی کرده اند حال سوال این است که چند مرکز تست هیدرو در کشور وجود دارد؟ و از همه مهم تر چه رابطه ای بین تست چشمی، باز و بست کردن مخازن و تست هیدرو برقرار است، مدیریت ناتوان این بخش دولتی،مراکز معاینه فنی را به میدان جنگ تبدیل کرده اند.

لازم است مدیران ارشد وزارت کشور در این مورد بررسی و از آشفتگی حاضر جلوگیری به عمل بیآورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.