| کد خبر: 142605 |

استراتژی اندونزی برای تبدیل شدن به قطب خودرو

اندونزی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود، قصد دارد به‌منظور تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای سدان، مالیات بر فروش این خودروها را کاهش دهد. به گزارش اکونومیک تایمز، در اندونزی خودروهای سدان جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شوند و مالیاتی درحدود 30‌تا 40 درصدی بر آنها اعمال می‌شود. این مالیات سنگین، موجب شده است این نوع خودروها برای خریداران و تولیدکنندگان جذاب نباشند.

تین نیوز

اندونزی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود، قصد دارد به‌منظور تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای سدان، مالیات بر فروش این خودروها را کاهش دهد. به گزارش اکونومیک تایمز، در اندونزی خودروهای سدان جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شوند و مالیاتی درحدود 30‌تا 40 درصدی بر آنها اعمال می‌شود. این مالیات سنگین، موجب شده است این نوع خودروها برای خریداران و تولیدکنندگان جذاب نباشند.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، وزیر صنعت اندونزی می‌گوید دولت امیدوار است با این کاهش مالیات خودروسازان را تشویق کند سدان‌های بیشتری هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات، تولید کنند. او می‌گوید: «امیدواریم پتانسیل صادرات خودروهای سدان را افزایش دهیم و یک روش برای این کار کاهش مالیات این خودروهاست. در بازارهای جهانی، تقاضا برای خودروهای سدان بیشتر از خودروهای چندمنظوره است.» این در شرایطی است که سندیکای خودروسازان اندونزی پیشنهاد داده است برای ترغیب خودروسازان به تولید سدان، مالیات بر فروش این خودروها به 10 درصد کاهش یابد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.