| کد خبر: 142587 |

درسی از یک طرح فرانسوی

براساس اعلام دولت فرانسه، طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز در این کشور تا سال ۲۰۴۰ میلادی (۱۴۱۹شمسی) به اجرا گذاشته خواهد شد.

تین نیوز

براساس اعلام دولت فرانسه، طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز در این کشور تا سال ۲۰۴۰ میلادی (۱۴۱۹شمسی) به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش روزنامه گسترش تجارت، نیکولا اولو، وزیر محیط‌زیست فرانسه این خبر را همزمان با تشریح برنامه‌های دولت جدید در حیطه کاری خود اعلام کرده است. براساس این طرح دولت فرانسه برای تهیه خودروهای سازگار با محیط‌زیست به خانواده‌های کم بضاعت کمک مالی خواهد کرد. 

با این حال وزیر محیط‌زیست فرانسه در سخنان خود به دشواری این طرح برای تولیدکنندگان خودرو در فرانسه اذعان کرد؛ هرچند به گفته نیکولا اولو هم‌اکنون شرایط برای دستیابی به این هدف «انقلابی» فراهم است. 
به گفته نیکولا اولو این طرح نه تنها برای حفاظت از محیط‌زیست، بلکه در راستای ارتقای سلامت عمومی به اجرا گذاشته می‌شود. 

در طرح دولت جدید فرانسه به خانواده‌های کم‌بضاعت برای جایگزینی خودروهای گازوئیل‌سوز تولید شده پیش از سال ۱۹۹۷میلادی (۱۳۷۶شمسی) و خودروهای بنزین‌سوز ساخته‌شده پیش از سال ۲۰۰۱میلادی (۱۳۸۰شمسی) کمک مالی خواهد شد. 

طرح دولت فرانسه در زمینه استفاده از خودروهای سازگار با محیط‌زیست در حالی اعلام شد که سهم خودروهای برقی در بازار برخی کشورهای اروپایی به شکل چشمگیری در حال افزایش است. در نروژ خودروهای برقی بیشترین سهم را در میزان خودروهای جدید به فروش رسیده در ماه ژوئن داشتند. برنامه‌های دولت فرانسه برای محافظت از محیط‌زیست در حالی اعلام شد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور از مدافعان سرسخت توافق تغییرات آب و هوایی است. 

در این میان به صفر رساندن میزان افزایش گازهای گلخانه‌ای از اهداف مهم دولت فرانسه در بلندمدت خواهد بود. به این ترتیب فرانسه تا سال ۲۰۵۰میلادی(۱۴۲۹شمسی) بین میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده و حجم جذب شده این گازها به‌وسیله خاک و جنگل‌ها تعادل کامل ایجاد خواهد کرد. 

این بدان معناست که تولید گازهای گلخانه‌ای به وسیله فعالیت‌های انسانی همچون حمل‌ونقل، ساخت‌وساز و صنعت باید کاهش یابد. می‌توان امیدوار بود کشورهای در حال توسعه و به‌ویژه جهان سوم نیز بتوانند در این موضوع موثر، گام‌های مهم و اساسی بردارند.

پروین خدادادی حدادان - کارشناس ریلی

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.