| کد خبر: 142360 |

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران:

بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است، گفت: خسارت واردکنندگان در بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو را به صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است، گفت: خسارت واردکنندگان در بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو را به صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد.

فرهاد احتشام زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در رابطه با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو که امروز از سوی خسروتاج اعلام شده است، اظهار داشت: بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است و ما این موضوع را به صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خسارت واردکنندگان در بسته شدن سایت ثبت سفارش در مراجع قضایی حتما بررسی می‌کنیم، گفت: براساس ماده 5 قانون بهبود فضای کسب و کار که در انتهای سال گذشته نیز تأکیداتی از سوی معاون اول رئیس جمهور در اجرایی شدن آن مطرح شد، دستگاه‌ها باید حتما در تدوین دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها نظر تشکلهای تخصصی را جویا شوند. با توجه به این موضوع باید بگویم وزارت صنعت اصلا در ممنوعیت ثبت سفارش خودرو با فعالان این حوزه مشورتی نکرده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اقدام وزارت صنعت در بسته شدن سایت ثبت سفارش خودجوش و بدون رعایت قوانین بوده است.

به گزارش تسنیم، مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت امروز در حاشیه برنامه اتاق بازرگانی تهران که به منظور اعلام برنامه‌های وزرای پیشنهادی وزارت صنعت و اقتصاد برگزار شده بود در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو ، اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل ثبت سفارش واردات خودرو ربطی به انتقال داده ها و به روزسانی سایت آن ندارد، افزود: از آنجا که می خواستیم طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و شفافیت واردات حرکت کنیم جلوی ثبت سفارش را گرفتیم و هر زمان آن بخشنامه در دولت تصویب شد اجازه واردات خودرو را خواهیم داد.

خسروتاج تاکید کرد:در دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت ها،استفاده از ظرفیت تولید داخل،مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان خودرو بایدانجام دهند قید شده است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: ثبت سفارش خودرو برای خودروهای سی بی یو بسته است و مابقی مجموعه های مونتاژ کننده می توانند قطعات خودرویی را وارد کنند.

به گزارش تسنیم، براساس طرحی که از سوی وزارت صنعت آماده و به دولت ارسال شده است، واردات خودرو منوط به استفاده 50 درصدی از ارز صادرکنندگان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.