| کد خبر: 139718 |

ملکی:

تردد خودروی لندرور در محور شابیل به سبلان محدود می شود

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی از محدودیت در تردد خوردوهای لندرور در محور شابیل به دامنه سبلان خبر داد و گفت: تنها رانندگانی مجاز به رفت و آمد در این محور هستند که مهارت کافی را داشته باشند.

تین نیوز

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی از محدودیت در تردد خوردوهای لندرور در محور شابیل به دامنه سبلان خبر داد و گفت: تنها رانندگانی مجاز به رفت و آمد در این محور هستند که مهارت کافی را داشته باشند.

ولی ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حادثه چپ شدن 3 خوردوری لندرور در مسیر شابیل تا پناهگاه سبلان گفت: جاده شابیل را آماده کرده ایم و کوهنوردانی که از این منطقه به سبلان صعود می کنند می توانند از این مسیر استفاده کنند.

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه سوانحی که اتفاق می افتد به این دلیل است که اکثر رانندگان خودروهای لندرور که در منطقه تردد کرده و کوهنوردان را تا مناطق بالادست جابجا می کنند کسانی هستند که یا سابقه رانندگی در مناطق صعب العبور و کوهستانی را ندارند و یا اینکه از تجربه لازم برای رانندگی در این منطقه برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه افرادی که در رانندگی مبتدی هستند، پشت فرمان این خودرها می نشینند، افزود: این در حالی است که جاده های کوهستانی شرایط خاص خود را دارد و رانندگانی که در این محور رانندگی می کنند باید مهارت لازم را داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ خصوص اینکه آیا رانندگانی که در این محور تردد می کنند از افراد بومی منطقه هستند، گفت: الزاما همه رانندگان بومی نیستند اما چه بومی و چه غیر بومی باید تسلط و تجربه لازم رانندگی را داشته باشد.

ملکی تصریح کرد: در حال حاضر تدبیری اندیشیده ایم که تردد خودرها را محدود و کنترل کنند و به خودرویی که راننده آن تجربه و تخصص لازم را نداشته باشد، اجازه ورود ندهند و از آنجایی که منطقه زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان است، به این اداره دستور داده شد که از این پس تدابیر لازم را بیندیشند تا هر خودرویی نتواند وارد این مسیر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مخالفت محیط زیست با آسفالت شدن این جاده و همچنین صحبت هایی که درباره مسدود شدن این محور عنوان می شود، گفت: منطقه سبلان منطقه ای کوهستانی و گردشگری و دارای ، طبیعت سنتی و بکر است و محوری است که کوهنوردان از آن برای صعود به کوه استفاده می کنند و اگر آنجا آسفالت شود، ارزش واقعی و طبیعی بودن خود را از دست می دهد و به همین دلیل محیط زیست حاضر نیست که این محور تخریب شود که ما نیز موافق با نظر آن ها هستیم.

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین درمورد استفاده از اسب و قاطر در این محور برای جابجایی کوهنوردانی که قصد صعود به سبلان را دارند، گفت: استفاده از چهارپا از قدیم الایام در این منطقه رایج بوده است و اگر برای کوهنوردی که می خواهد قسمتی از دامنه کوه را با اسب برود اسبی یش بینی شود، اشکالی ندارد ولی کوهنور، کوهنورد است و باید راه برود و کسی که می خواهد به سبلان صعود کند، در قسمتی از مسیر پیاده روی کند، اتفاقی نمی افتد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.