| کد خبر: 138833 |

اقبال خودرویی‎ها

سهام‌داران بورس روز گذشته با رشد اندک قیمت‎ها معاملات خود را به پایان رساندند و شاخص کل با رشد ٤٢,٨ واحدی معادل ٠.٠٥ درصد نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت و رقم شاخص به ٧٩هزار‌و ٧٣٥.٧ واحد بالغ شد.

تین نیوز

سهام‌داران بورس روز گذشته با رشد اندک قیمت‎ها معاملات خود را به پایان رساندند و شاخص کل با رشد ٤٢,٨ واحدی معادل ٠.٠٥ درصد نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت و رقم شاخص به ٧٩هزار‌و ٧٣٥.٧ واحد بالغ شد.

دیروز؛ در پی مبادله ٧٣٩ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش دوهزارو ٦٥٤ میلیارد ریال در بورس تهران و فرابورس، شاخص با افزایش ٤٢.٨ واحدی بر روی عدد ٧٩هزارو ٧٣٥.٧ واحدی ایستاد.

در این معاملات جابه‌جایی ٥٨٣ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش هزارو ٧٥٧ میلیارد ریال به بورس تهران اختصاص یافت و ١٥٦ میلیون انواع سهم و اوراق بهادار به ارزش ٨٩٦ میلیارد ریال به داد‌و‌ستدهای صورت‌گرفته بازار فرابورس اختصاص یافت. در معاملات دیروز فرابورس شاهد افت حجم معاملات بودیم و از سوی دیگر ٤٦١ میلیون ورقه از این معاملات به بازار بدهی اختصاص داشت که ارزش آن به ٤٥١ میلیارد ریال رسید. در این معاملات شاخص قیمت با رشد ١٤.٢ واحدی عدد ٢٦هزارو ٤٠٤ واحدی و شاخص آزاد شناور با رشد ١٧٩.١٤ واحدی عدد ٨٧هزارو ٦٥١.٤ واحد را به ثبت رساندند.

در سوی دیگر بازار نیز شاخص فرابورس رشد ١.٤ واحدی را تجربه کرد و به رقم ٩١٢ واحد رسید. بازار روز گذشته نسبتا از تعادل بهتری برخوردار بود؛ چراکه در برخی از نمادها شاهد رشد قیمتی حتی اندک بودیم. این رشد بیشتر از همه در گروه خورویی‎ها نمایان بود. انبوه‏سازان، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی نسبت به سایر گروه‌ها تجربه رشد بیشتری داشتند و نمادهای مهم این گروه روند مثبتی را طی کردند. از سوی دیگر دیروز با گذشت بیش از پنج ماه، سرمایه‏گذاران شاهد عرضه اولیه بودند.

شرکت به پرداخت ملت که پنج درصد از سهام معادل ٤٧میلیون‌و ٥٠٠ هزار سهم خود را به صورت ثبت سفارش در بورس تهران عرضه کرد، هر سهم خود را در محدوده قیمتی ١٦هزارو ٦٧٠ ریال تا ١٧هزارو ٥٠٠ ریال قیمت‎گذاری کرد. این شرکت در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیت دارد و از زیرمجموعه‌های بانک ملت است. دیروز مانند روز دوشنبه نماد بیش از ٢٠ شرکت حاضر در بازار سرمایه برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‎العاده متوقف شدند. در‌این‌بین سهمی مانند خودرو با رشد ٣.٥ درصدی متوقف شد تا سهام‌داران با آسودگی خاطر بیشتری به مجمع بروند.

گفتنی است امروز نیز بازهم نمادهایی برای برگزاری این مجامع بسته خواهند شد؛ اما از روز شنبه نمادهای مجمع‌رفته به بازار بازخواهند گشت و موجی از نوسان‎های مقطعی را در بازار شاهد خواهیم بود. در معاملات دیروز معدنی دماوند با ٤.٩٩ درصد بیشترین افزایش قیمت و کشت و صنعت چین با ٤.٩٧ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشتند. همچنین گسترش صنایع و خدمات کشاورزی بیشترین صف خرید و سیمان خزر نیز بازهم بیشترین صف فروش را تشکیل دادند.  بانک انصار که در روز گذشته بازهم سه بلوک عمده را روانه بازار کرده بود، حجم آن به ١٣٧میلیون‌و ٦١٥ هزار سهم و ارزش آن به ٣١٤میلیاردو ٣١٤ میلیون ریال رسید. این معامله بیشترین حجم و ارزش بازار این روز را به نام خود ثبت کرد.

 

علی آهو. کارشناس بازار سرمایه شرکت سبدگردان کاریزما

 

 

 

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.