| کد خبر: 138684 |

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ نادیده گرفتن نظر مجلس در ارتباط با سند خودرو

بحث سند خودرو در یکی دو سال گذشته به اختلاف نظر میان نیروی انتظامی و مرکز ثبت اسناد بدل شده و هریک در این بخش، تائید خود را فصل‌الخطاب دانسته و سند خودرو را تنها در صورتی به رسمیت می‌شناسد که، در یکی از دفاتر آنها به تائید رسیده و مهمور به مهر این بخش باشد.

تین نیوز

به نظر می رسد مرکز دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی از وضعیت به وجود آمده بی خبر هستند و سرگردانی مردم برای آنها از درجه اهمیتی برخوردار نیست، زیرا در این کش و قوس ها، تنها مردمی آسیب می بینند که با خرید خودرو برای رفاه حال خود، به دردسر سند زدن آن گرفتار می شوند.

به گزارش تین نیوز، ماجرای الزامی بودن ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفاتر اسناد رسمی و مناقشه پلیس و کانون سردفتران دوباره به نقطه اوج خود رسیده و اظهارات جنجالی مسئولان، هر روز بر حساسیت آن اضافه می کند اما، حل این مساله چگونه ممکن خواهد بود هنوز مشخص نشده است.

در این خصوص گفت وگوئی با سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که در آن گفته شد: کمیسیون صنایع ومعادن مجلس نظر نهائی خود را در این باره اعلام کرده است.

سعید باستانی با اشاره به تائید کمیسیون صنایع به منظور ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد، اظهار داشت: با تائید نمایندگان مجلس مسئولیت ثبت اسناد خودرو به دفاتر اسناد که زیر مجموعه قوه قضائیه هستند سپرده شد، زیرا در صورت بروز هر مشکلی مرجع تصمیم گیرنده مقام قضا در کشور است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که تا زمانی که سند خودرو با مشکل مواجه نشود همیشه مسئولیت با نیروی انتظامی بوده است، گفت: باید در این خصوص از قانون تمکین کرده و هریک از بخش ها تنها در چارچوب وظایف خود به امور مربوطه رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون حقوقی، قضائی مجلس را ختم کننده این اختلاف نطرها دانست و خاطرنشان کرد: اعضای مجلس شورای اسلامی نظر خود را در این باره اعلام داشته و حال در انتظار جمع بندی و اعلام نظرنهایی کمیسیون حقوقی، قضائی در این ارتباط هستند که به نظر می رسد یک بار دیگر در این باره نظر خود را منعکس کرده اند.

به هر حال لازم است تا خانه ملت با خاتمه دادن به این مناقشه که باعث لبریز شدن کاسه صبر مردم شده و آن ها را در بلاتکلیفی ناخواسته ای قرار داده، تصمیمی اتخاذ کند که برای هر دو سوی این ماجرا، ملاک عمل باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.