| کد خبر: 137724 |

دبیر دوم کمیسیون صنایع‌ومعادن در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ گذر از پراید غیرقابل انکار است/ تولید پراید دیگر به مصلحت کشور نیست

عضو کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس شورای اسلامی از ضرورت جایگزینی خودرو پراید با برند کیفی مقرون به صرفه برای مردم خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس شورای اسلامی از ضرورت جایگزینی خودرو پراید با برند کیفی مقرون به صرفه برای مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به این مطلب که از رده خارج کردن پراید اقدام خوبی در تحول صنعت خودرو می‌تواند باشد، اظهار داشت: تنها جایگزینی در گذر از یک خودرو نباید مطرح باشد زیرا تجربه نشان داده که کیفیت و قیمت خودرو دو چالشی بوده که در ایران همواره مصرف‌کننده را به زحمت انداخته است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، در توضیح این سوال که آیا قیمت جایگزین پراید مانعی در برابر خرید آن نخواهد بود؟، تصریح کرد: قطعا این مهم باید مورد دقت نظر واردکننده جایگزین خودرو به کشور باشد چون، مانع بزرگی است در برابر خریدارانی که مایل به استفاده از تولیدات داخلی هستند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که «ارائه تسهیلات بانکی به منظور حمایت از گذر از پراید غیرقابل انکار است»، گفت: سطح و توان اقتصادی و شان مردم باید در جایگزین کردن خودروها در نظر گرفته شود.

حسینی‌کیا با تاکید بر این مهم که چاره‌ای جز خارج کردن پراید از چرخه تولید خودرو نیست، یادآور شد: ارائه تسهیلات برای همراهی با تولیدکننده خودرو به خریداران از اصولی است که در اقتصاد پذیرفته شده و در بازه زمانی مناسب نافی مصالح کشور نیز نخواهد بود.

وی در اشاره به عبور تمامی کشورهای پیشرفته از شرایط امروز ایران، ابراز داشت: صدماتی که از رهگذر تولید این خودرو در کشور به مردم وارد می‌شود به‌طور قطع از تسهیلاتی که در اختیار آنها قرارداده می‌شود بیشتر نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که تولید پراید و استفاده از آن دیگر به مصلحت کشور نیست، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به مردم در حجم بالا، به قانون و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی دارد و قطع یقین وکلای مردم در خانه ملت در حمایت از مردم تمام تلاش خود را به‌کار خواهند بست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.