| کد خبر: 137560 |

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ مخالفت اکید مجلس با پیش‌شرط فولکس واگن

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با پیش شرط خودروسازی فولکس واگن برای حضور در ا یران خبر داد.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  شورای اسلامی از مخالفت مجلس با پیش شرط خودروسازی فولکس واگن برای حضور در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، داریوش اسماعیلی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: چنین قراردادهائی که مغایر با مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی است در اساس نباید منعقد شود.

وی در ادامه سخنان خود در گفت وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: براساس قانون خودروسازانی که متقاضی حضور در ایران هستند، باید در ابتدا 30 درصد تولید محصولات خود را در ایران صورت دهد، که شرکت آلمانی با مطرح کردن چنین پیش شرطی نسبت به آن، بی اعتنا بوده است.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که «طرف ایرانی شرکت خودروسازی فولکس واگن نباید شرط را بپذیرد»، افزود: بااین وصف چنان چه واردکننده خودرو  از کشور آلمان باشیم با منطق سازگارتر خواهد بود تا این که، با این نحوه قرارداد از تولیداتی استفاده کنیم که با نقض قوانین کشور، همراه است.

اسماعیلی با تاکید بر نظر مخالف مجلس با انعقاد چنین قراردادهایی که باعث وابستگی صنعت خودرو کشور به تولیدکنندگان خارجی می شود، ابراز داشت:فرض مجلس، کمیسیون عمران و وزارت صنعت براین است که تنها خودروسازانی اجازه تولید در کشور پیدا می کنند که از ابتدا به قوانین ایران احترام گذاشته و تولید 30 درصد از محصولات آن با استفاده از توان داخلی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود تاکید کرد: مجلس و دولت با این که صرفا مصرف کننده خودرو باشیم مخالفت داشته و با این مساله برخورد خواهد کرد.

بنا به گفته اسماعیلی موضوع قرارداد فولکس واگن و شرکت ماموت در کمیسیون صنایع دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.