| کد خبر: 137498 |

تین‌نیوز از شرایط ورود فولکس گزارش می‌دهد:

◄ فولکس واگن، تولید خودرو یا قرارداد فروش و فرار

این روزها ورود فولکس واگن به ایران و همکاری این شرکت خودرو ساز آلمانی با «ماموت» خبرساز شده، اما پیش شرط تعیین شده از سوی طرف آلمانی نشان از بی اعتمادی به صنعت خودرو و قطعه ایران دارد و لذا، دلیل اصرار به آغاز و ادامه این همکاری بر ما پوشیده است.

تین نیوز

این روزها ورود فولکس واگن به ایران و همکاری این شرکت خودرو ساز آلمانی با «ماموت» خبرساز شده، اما پیش شرط تعیین شده از سوی طرف آلمانی نشان از بی اعتمادی به صنعت خودرو و قطعه ایران دارد، لذا دلیل اصرار به آغاز و ادامه این همکاری کمی مبهم است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فولکس واگن آلامن در حالی نامش به عنوان یکی از شرکای جدید خودروسازی ایران مطرح شده که این شرکت، شرطی سنگین و قابل تامل برای حضور در ایران به منظور تولید، عنوان کرده که برخلاف قوانینی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولیدکنندگان خارجی خودرو در ایران لحاظ کرده است.

برخلاف مصوبه این‌ وزارتخانه که خودروسازان خارجی برای تولید در ایران باید 30 درصد از محصولات خود را ایرانیزه کنند، فولکس واگن اعلام کرده تا 5 سال پس از حضور خود در کشور، به دلیل اهمیت کیفیت محصولاتش از تولید داخلی، خودداری خواهد کرد.

به همین منظور، یک کارشناس صنعت خودرو  با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: به دلیل سود سرشار فروش خودرهای خارجی در ایران، فولکس واگن بیشترعلاقمند به واردات خودرو به بازار ایران است و علاقه‌ای به تولید و یا کمک به تولید کیفی محصولات خود در کشور ما در او دیده نمی‌شود.

عبدالله بابائی وی در ادامه سخنان خود با این شبکه خبری، جذابیت بازار ایران را یکی از صدها دلیل حضور خودروسازان مطرح جهان از جمله فولکس واگن دانست و افزود: واردات خودرو برای فولکس واگن قطعا دارای دو بعد سود و درآمد بیشتر است که این شرکت کاملا به آن واقف است.

بابائی با بیان این نکته که «مشخص نیست آیا با این شرط فولکس واگن پس از انقضای 5 سال به حضور خود در ایران ادامه بدهد یاخیر»، افزود: با این تفاسیر ادامه حضور فولکس واگن در ایران در هاله‌ای از ابهام است و قضاوت در این مورد نیز به آینده سپرده شود به نظر منطقی‌تر است.

وی با تاکید بر این مطلب که تضمینی برای ادامه فعالیت فولکس واگن بعد از 5 سال در ایران نمی‌تواند وجود داشته باشد، گفت: شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت مانعی برای حضور فولکس واگن ایجاد نکرده و این شرکت به عنوان وارد کننده به صنعت خودرو ایران ورود پیدا می‌کند.

کارشناس صنعت خودرو کشور که سال‌ها در این بخش به فعالیت مشغول بوده در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: با این اوصاف اتفاق خاصی با حضور فولکس واگن در ایران نخواهد افتاد و فروش خوبی نیز برای محصولات این شرکت نمی‌توان متصور بود.

به گزارش تین‌نیوز، باید اذعادن داشت شرکت فولکس واگن به منظور حضور در ایران، شرطی را عنوان کرده که تضمین برای آینده آن پس از تمام شدن مدت قرار داد وجود ندارد و به نوعی می‌توان این قرار داد را «قرارداد فروش و فرار» دانست که طرف آلمانی کاملا آینده آن را پیش از پایان به طرف ایرانی گوشزد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.