| کد خبر: 137421 |

رقم مورد توافق شورای رقابت ، پاسخ گوی هزینه های قطعه سازان نیست

رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که افزایش های صورت گرفته در قیمت برخی از خودروها ، پاسخ گوی نوسانات قیمتی در نرخ مواد اولیه و افزایش هزینه های قطعه سازان و خودروسازان نخواهد بود.

تین نیوز

رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که افزایش های صورت گرفته در قیمت برخی از خودروها ، پاسخ گوی نوسانات قیمتی در نرخ مواد اولیه و افزایش هزینه های قطعه سازان و خودروسازان نخواهد بود.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به جلسه اخیر این انجمن با شورای رقابت اظهار داشت : در جلسه ای  که در هفته های گذشته انجمن قطعه سازان با شورای رقابت داشت اعلام گردید وضعیت اقتصادی قطعه سازان با توجه به افزایش هزینه ها ، اصلا مناسب نیست این در حالی است که خودروسازان نیز به جهت قیمت گذاری ، امکان تامین هزینه های جدید بواسطه افزایش قیمت قطعات را ندارند.

وی تصریح کرد : همه ساله شورای رقابت بر اساس نرخ تورم و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان ، بازنگری را در قیمت قطعات و محصول نهایی خودروسازان دارد اما این میزان افزایشی که اخیرا مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفته ، پاسخ گوی میزان تورم موجود نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد ، افزود : امروز با این استدلال که بازار برخی از خودروها انحصاری است ، قیمت گذاری صورت می گیرد در حالی که هر اقتصادی در دنیا مخالف چنین روندی است و معتقد به جریان عرضه و تقاضا در تعیین قیمت است.

وی با اشاره به اینکه در سالهایی که گذشت در خواست افزایش قیمت قطعه سازان تا حدودی پاسخ داده شده است، گفت :  متاسفانه میزان افزایش اعلام شده با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت مواد اولیه سال گذشته ، پاسخ گوی نوسانات قیمتی و افزایش هزینه های قطعه سازان و خودروسازان نیست.

وی افزود : در جلسه این هفته انجمن قطعه سازان این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن قطعه سازان  در ادامه  با توجه به برنامه توانمند سازی قطعه سازان اظهار داشت : خوشبختانه در جریان تصمیمات اخیر دولت  مقرر گردید در سال جاری 30 هزار میلیارد تومان جهت توانمندسازی واحدها و نوسازی سخت افزاری و نرم افزاری صنایع تولیدی و صنعتی اختصاص  یابد همچنین بر این اساس مقرر گردیده تا  رقم قابل توجهی از تسهیلات دلاری نیز به منظور توانمندی سازی واحدهای تولیدی و قطعه سازی اختصاص داده شود.

رضایی افزود : بر اساس گمانه زنی ها ، این رقم حدود 4 تا 5 میلیارد دلار است که به صورت تسهیلات ارزی جهت نوسازی واحدهای تولیدی و قطعه سازی در اختیار این بخش ها قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : البته در سال گذشته نیز رقم 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و بخش های تولیدی که با مشکل نقدینگی مواجه بودند اختصاص یافت که قطعا  کمک خوبی در این زمینه به واحدهای تولیدی بوده است.

وی گفت : در جریان اختصاص ارقام جدید تسهیلات از انجمن خواسته شده تا با ارزیابی و ممیزی قطعه سازان ، پیشنهادی برای واحدهای مورد نیاز در این بخش ارائه کند که هم اکنون در حال بررسی است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.