| کد خبر: 137222 |

اختلاف قیمت ۸ میلیونی برخی از خودروها در بازار

به گفته برخی از فعالان بازار ادامه جریان دو نرخی شدن قیمت ها ،بی شک منجر به فساد در بازار خودرو خواهد شد.

تین نیوز

به گفته برخی از فعالان بازار ادامه جریان دو نرخی شدن قیمت ها ،بی شک منجر به فساد در بازار خودرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رزاق،جریان اختلاف قیمت خودروهای داخلی در شرایطی در چند ماه گذشته بر بازار خودرو سایه انداخته که از ابتدای امسال تاکنون بازار داخلی ها روی رونق را به خود ندیده و همچنان با رکود جدی تقاضا مواجه است این در حالی است که به گفته برخی از فعالان بازار ادامه جریان دو نرخی شدن قیمت ها ،بی شک منجر به فساد در بازار خودرو خواهد شد.

در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با اشاره به عدم تغییر قیمت خودروهای داخلی در هفته اخیر اظهار داشت : هر چند تغییر قیمتی چندانی در هفته جاری در بازار خودروها رخ نداده است اما همچنان اختلاف قیمت در بازار حداقل ۲۰ مدل محصول داخلی وجود دارد .

سعید موتمنی با اشاره به ادامه جریان اختلاف قیمت خودروهای داخلی از سال گذشته تا کنون ، اظهار داشت : هم اکنون پژو ۴۰۵ SLX با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ،پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۴۰۰ هزار ،تیپ ۵ ، ۲۰۰ هزار ، تندرE2 یک میلیون و۷۰۰ هزار ، تندر اتومات یک میلیون و ۹۰۰ هزار ، تندر اتومات جدید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ، پژو پارس LX حدود ۳ میلیون ، دنا یک میلیون ، اچ سی کراس ۲ میلیون و ۸۰۰ و رنو کپچر حدود ۸ میلیون تومان اختلاف قیمت را در بازار دارند.

وی با اشاره به اختلاف یک تا ۸ میلیونی قیمت برخی از محصولات داخلی افزود : همچنین در محصولات گروه سایپا رنو ساندرو دنده ای و اتومات ۴ میلیون ، ساندرو استپ وی اتومات و دنده ای به ترتیب حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ و ۶ میلیون ، برلیانس ۳۲۰ اتومات و دنده ای به ترتیب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار و یک میلیون و ۵۰۰ هزار، برلیانس ۳۳۰ مدل دنده و اتومات به ترتیب حدود ۳ میلیون و یک میلیون و ۷۰۰ هزار ، تندر E2 پارس خودرو، ۳ میلیون و۷۰۰ هزار ، تندر پارس چراغ جدید حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار و پراید ۱۱۱ نیز یک میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار دارند.

وی گفت : به نظر می رسد ادامه جریان اختلاف قیمت خودروها در بازار ، به جهت سودی است که در این راستا برای برخی ها حاصل می شود هر چند که در این روند سودی به جیب مصرف کننده داخلی نمی رود .

وی با اشاره به تاثیر دو نرخی شدن قیمت در ایجاد فساد در بازار افزود : هنگامی که کالایی در بازار با کمبود مواجه می شود این امر در دو نرخی شدن قیمت و ایجاد فساد در بازار تاثیر می گذارد از این رو با دو نرخی شدن قیمت خودرو نیز بسیاری از این وضعیت بازار سود می برند.

وی تصریح کرد : چرا باید در ۸ ماه گذشته ، با وجود رکود تقاضا همچنان در برخی از خودروهای داخلی شاهداختلاف قیمت و دو نرخی شدن قیمت ها باشیم؟

وی گفت : باید نیاز بازار توسط شرکتهای خودروساز به درستی تامین شود تا این میزان حاشیه قیمت در بازار خودرو های داخلی ایجاد نشود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با اشاره به اینکه امروز خودرو کالای مصرفی است ، تاکید کرد :ایجاد شرایطی که منجر به دونرخی شدن قیمت شود قطعا به ضرر مصرف کنندگان داخلی خواهد بود.

موتمنی تاکید کرد : در صورتی که انحصار موجود در بازار محصولات داخلی شکسته شود بی شک شاهد این روند کنونی بازار و قیمت ها در داخل نخواهیم بود

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.