| کد خبر: 136966 |

این فیلم را ببینید تا هرگز خودروی بدون ایربگ نخرید

استفاده از کیسه‌های هوای جانبی، ایربگ‌ کمربندهای ایمنی و حتی کیسه هوای زانو برای کاربر ایمنی حداکثری را در خودروهای مدرن رقم می‌زند.

تین نیوز

استفاده از کیسه‌های هوای جانبی، ایربگ‌ کمربندهای ایمنی و حتی کیسه هوای زانو برای کاربر ایمنی حداکثری را در خودروهای مدرن رقم می‌زند.

اگر تا به حال شاهد فعال شدن سامانه ایمنی کیسه‌های هوا در یک تصادف نبوده‌اید یا چنین تجربه‌ای را لمس نکرده‌اید، فیلم کوتاه زیر را تماشا کنید. این تصاویر می‌توانند شما را از نشستن پشت فرمان اتومبیل‌های قدیمی و بدون ایربگ بی زار کنند.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل "کاراسکوپ"، متاسفانه هنوز تعداد زیادی از خودروهایی که در جاده‌های جهان حرکت می‌کنند هیچ ایربگی ندارند. ما تنها در خصوص خودروهای کلاسیک صحبت نمی‌کنیم و اشاره خاصی به خودروهای کامپکت با بودجه مناسب یا خودروهای خانوادگی نداریم، بلکه به خودروهایی اشاره داریم که قبل از فناوری‌های نجات جان انسان‌ها ساخته شده و به یک استاندارد تبدیل شده‌اند.

شاید شگفت‌زده شوید که بسیاری از خودروهای متحرک روی جاده‌های جهان این مقیاس امنیتی مهم را ندارند. اما باید بدانید که استفاده از کیسه‌های هوا از دهه 1970 میلادی به بعد در خودروها به صورت یک هنجار درآمد. در ابتدا این گزینه یک آپشن در میان خودروهای مدل بالا به شمار می‌آمد و پس از آن استفاده از آن به عنوان یک قانون اجباری شد. به عنوان مثال در آمریکا داشتن ایربگ برای راننده و سرنشین جلو در اواخر 1990 به صورت یک قانون اجباری درآمد آمد.

داستان امروزی خودروها بسیار متفاوت است. جنگ امروز خودروسازان بر سر کسب عنوان ایمن‌ترین خودروها در جهان است. استفاده از کیسه‌های هوای جانبی، ایربگ‌ کمربندهای ایمنی و حتی کیسه هوای زانو برای کاربر ایمنی حداکثری را در خودروهای مدرن رقم می‌زند.

اگر می‌خواهید تفاوت را در خودروهای قدیمی بی ایربگ و مدل‌های دارای کیسه هوا در یک تصادف در ناحیه جلو درک کنید، این فیلم را ببینید.

 

حجم ویدیو: 4.81M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24 دانلود ویدیو
منبع: سايت خبری عصر ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.