| کد خبر: 136621 |

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ آیین‌نامه جدید دولت برای توقیف خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث + عکس

آئین‌نامه نحوه توقیف و سایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص‌ثالث به تصویب هیأت‌وزیران رسید.

تین نیوز
آئین‌نامه نحوه توقیف و سایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص‌ثالث به تصویب هیأت‌وزیران رسید، خبری است که امروز به‌طور گسترده در رسانه‌ها منتشر شد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در این آئین‌نامه آمده است، تردد وسایل‌نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص‌ثالث ممنوع بوده و در صورتی‌که راننده مدعی شود که این بیمه‌نامه را به همراه ندارد، پلیس موظف به استعلام از بیمه برای احراز وجود بیمه‌نامه خودرو است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تائید ابلاغ این آئین‌نامه، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا عدم اطلاع رسانی به مردم پیش از ابلاغ موجب ناراحتی در میان مردم نخواهد شد، اظهار داشت: در خصوص آئین‌نامه‌ها قطعا این موضوع صادق نیست و این قبیل ابلاغ‌ها دردسری را برای مخاطبان خود به همراه نمی‌آورد.
 
سعید باستانی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، افزود: روزانه به دلیل نیاز جامعه بخشنامه و آئین‌نامه‌های زیادی به سازمان‌ها و ارگان‌ها ابلاغ می‌شود و با این اتفاق، قطعا نمی‌توان به تمامی آنها زمانی چندماهه و سالانه داد زیرا، با این‌کار بسیاری از اقدامات اجرائی در بدو اعلام محکوم به عدم اجر خواهند شد.
 
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که، مسائلی چون بیمه‌نامه‌ها تاریخ مشخصی ندارند، یادآور شد: بیمه‌نامه‌ها که در این مصاحبه مورد بحث قرار گرفته، از جمله مواردی است که از ابتدا تا انتهای سال اکثر مردم کشور به هر علتی با آن سروکار داشته و با اولین مراجعه از تصویب و ابلاغ موضوعات آن با خبر می‌شوند، پس هیچ جای نگرانی در این خصوص نمی‌تواند وجود داشته باشد.
 
نماینده مردم تربت حیدریه با بیان این‌که «همراه شدن با آئین‌نامه‌‌های ابلاغی کار چندان دشواری نیست»، گفت: کارهای بنیادی و زیربنائی همواره با هماهنگی و اعلام چندین باره به مردم صورت می‌گیرد که نشان از توجه دولت به خواست و اطلاع مردم دارد.
 
باستانی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: زوج و فرد شدن تردد خودروها در سطح شهر یکی از مصادیقی است که مردم از نزدیک با آن درگیر هستند.
 
به گزارش تین‌نیوز، در ادامه تصاویر آئین‌نامه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور به نظر خوانندگان می‌رسد.
 
 

آیین نامه جدید دولت برای توقیف خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

آیین نامه جدید دولت برای توقیف خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.