| کد خبر: 136589 |

◄ تشریح علت ادامه حیات پراید در ایران / چرا قیمت رنوکوئید در ایران و هند متفاوت است؟

بیست‌و دو سال پیش وقتی که نخستین پراید از خطوط تولید شرکت سایپا، بیرون آمد کمتر کسی گمان می‌کرد این خودرو علیرغم بسیاری از مشکلات کیفی خود در بازار ایران ماندگار شده و بتواند در جای جای کشور نفوذ پیدا کند، زیرا در کشور ژاپن که زادگاه این خودرو است دیگر حتی نام واثری از این مدل خودرو نیست.

تین نیوز

بیست‌و دو سال پیش وقتی که نخستین پراید از خطوط تولید شرکت سایپا بیرون آمد کمتر کسی گمان می‌کرد این خودرو علیرغم بسیاری از مشکلات کیفی خود در بازار ایران ماندگار شده و بتواند در جای جای کشور نفوذ پیدا کند، زیرا در کشور ژاپن که زادگاه این خودرو است دیگر حتی نام واثری از این مدل خودرو نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، چندسالی است که با فشار افکار عمومی قرار است خطوط تولید پراید برچیده شده و جایگزینی بهتر که قابل رقابت در کیفیت و قیمت با آن باشد، وارد چرخه تولید شود اما، این اتفاق با توجه به اظهار نظر اخیر وزیر صنعت‌، معدن و تجارت به پایان سال 97 موکول شد تا با انتشار این خبر، کسانی که در انتظار خرید خودرویی جدید بودند را راضی به خرید پراید و یا دیگر خودروهای موجود در بازار کشور کند.

به همین منظور و برای جویا شدن دلیل ادامه ساخت پراید در کشور عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو به تشریح علت این کار در گفت‌وگو با این شبکه خبری پرداخت.

ساسان قربانی با اشاره به این مطلب که جایگزین پیدا کردن برای خودروئی که باید از چرخه تولید حذف شود کار چندان ساده‌ای نیست، اظهار داشت: شرکت خودروسازی سایپا چند پروژه مهم تحقیقاتی به منظور جایگزینی خودرو جدید با پراید در دست بررسی دارد که قطعا با به نتیجه رسیدن آنها، اقدام عاجلی را برای برچیدن خط تولید پراید در دستور کار خود قرار خواهد داد.

تولید کننده برتر قطعات خودرو کشور، با پرطرفدار دانستن خودرو پراید، تصریح کرد: قیمت و ابعاد مناسب خودرو پراید کار پیدا کردن جایگزین برای این مدل خودرو را برای سازندگان با سختی مواجه کرده و باعث شده تا شاهد تاخیر در برچیده شدن خطوط تولید آن در کشور باشیم اما، اطمینان داده می‌شود تلاش زیادی برای حذف تولید این خودرو در کشور در حال انجام است.

وی هدف از بررسی‌های شرکت سایپا را یافتن بهترین گزینه به منظور جابه‌جائی با پراید دانست و ابراز داشت:  2 پلتفرم جدید در دست بررسی شرکت خودروسازی سایپا است که بنا بر اطلاع، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

قربانی در پاسخ به این پرسش که چرا «رنو کوئید» جایگزین پراید در ایران نمی‌شود اما، در هند با قیمت 14 میلیون تومان به فروش می‌رسد، گفت: مهم‌ترین دلیل عرضه رنو کوئید در کشور هند با قیمتی که گفته شد، تولید 95 درصدی قطعات این خودرو در کشور هند است که بر کاهش قیمت آن تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

وی با بیان این مطلب که «جزئیات تولید رنو کوئید درایران را باید از شرکت خودروسازی رنو جویا شد» یادآور شد: در خصوص تولید این مدل خودرو در حال مذاکره با رنو هستیم و باید منتظر بود و دید آیا، توافقی در این‌باره صورت می‌گیرد یا خیر؟.

عضو شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به این‌که، قیمت تمام شده خودرو پس از تولید اولیه قابل برآورد کردن است، گفت: سازمان گسترش و وزارت‌صنعت، معدن و تجارت تمایل دارند تا رنو کوئید در ایران تولید شود اما، باید دید سرانجام این خودرو در ایران تولید می‌شود که در خصوص قیمت نهائی آن به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

قربانی در پایان سخنان خود با تاکید بر این‌که، مباحث قراردادی مانع از تسریع کار تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان ساخت داخل یکی از پارامترهای کلیدی در تعیین قیمت خودرو است که قطعا، رنو کوئید از این قاعده مستثنی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.