| کد خبر: 136168 |

نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی از وظایف دولت است

ضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: صاحبان خودروهای فرسوده از قشر ضعیف جامعه هستند که توانایی از رده خارج کردن این خودروها را ندارد و تنها منبع کسب درآمدشان همین خودروهای فرسوده است لذا ضرورت همکاری و حمایت متولیان و مسئولان امر وجود دارد وو مراحل خروج خودروهای فرسوده بر اساس توانایی اقتصادی مالکان تدوین شود.

تین نیوز
به گزارش شبکه خبری تهران: عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: صاحبان خودروهای فرسوده از قشر ضعیف جامعه هستند که توانایی از رده خارج کردن این خودروها را ندارد و تنها منبع کسب درآمدشان همین خودروهای فرسوده است لذا ضرورت همکاری و حمایت متولیان و مسئولان امر وجود دارد وو مراحل خروج خودروهای فرسوده بر اساس توانایی اقتصادی مالکان تدوین شود. عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: صاحبان خودروهای فرسوده از قشر ضعیف جامعه هستند که توانایی از رده خارج کردن این خودروها را ندارد و تنها منبع کسب درآمدشان همین خودروهای فرسوده است لذا ضرورت همکاری و حمایت متولیان و مسئولان امر وجود دارد و مراحل خروج خودروهای فرسوده بر اساس توانایی اقتصادی مالکان تدوین شود. پروانه مافی عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران۲۴» با اشاره به تردد خودروهای فرسوده در کلان‌شهرهای کشور عنوان کرد: طبق آماری که ستاد مصرف سوخت ارائه داده است بیش از یک‌میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که نهایتاً تا ۴ سال آینده تمام این خودروها از رده خارج می‌شوند. وی افزود: صاحبان این خودروهای فرسوده اکثراً از قشر ضعیف جامعه هستند که توانایی از رده خارج کردن این خودروها را ندارد و تنها منبع کسب درآمدشان همین خودروهای فرسوده است لذا ضرورت همکاری و حمایت متولیان و مسئولان امر وجود دارد و مراحل خروج خودروهای فرسوده بر اساس توانایی اقتصادی مالکان تدوین شود. مافی ادامه داد: در مصوبه لایحه هوای پاک برای خودروهای فرسوده گفته می‌شود “تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین و موتورسیکلت مکلف هستند وسایل نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی، از رده خارج و مسئولیت خود را از این جهت نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی، بیمه کنند.” نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این لایحه خودروهای فرسوده به ازای هر روز تردد در شهرها با عنوان «ورود و تردد وسایل نقلیه غیرمجاز» در معابر، محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است، جریمه می‌نماید. وی گفت: فراهم کردن تسهیلات برای جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با خودروهای نو وظیفه دولت است و این سازوکار را می‌توان از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت ناشی از اجرای این قانون، تأمین کند. مافی یادآور شد: در لایحه برنامه ششم توسعه نوسازی خودروهای فرسوده به عهده دولت است و شهرداری و دستگاه‌های متولی سالانه باید ۲۰ درصد از خودروهای فرسوده را جایگزین کنند. عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: درست است که در برنامه توسعه این کار به عهده دولت، شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی گذاشته شده است اما برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیاز به همکاری تمام مسئولان و دستگاه‌ها است. وی گفت: سوانح رانندگی و آلودگی زیست‌محیطی کمترین آسیب خودروهای فرسوده است که در این راستا باید علاوه بر دولت و شهرداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان استاندارد و وزارت کشور باید در جهت نوسازی خودروهای فرسوده گامی جدی بردارند.
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.