| کد خبر: 135648 |

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی زابل امضا شد

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت گسترش صنایع آریاتایر هامون و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

تین نیوز

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت گسترش صنایع آریاتایر هامون و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

 

 کل سرمایه گذاری این پروژه هشت هزار و 400 میلیارد ریال است که 160 میلیون یورو آن ارزی است.


سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجری این طرح است که شرکت «آریا تایر» هامون به نمایندگی از آن، در این طرح حضور دارد و 100 درصد سهام آن نیز متعلق به ایدرو است.


به گفته «مسعود محمدی» مدیرعامل شرکت «آریا تایر» هامون به عنوان شرکت تولید کننده تایرهای یادشده، فناوری به کار گرفته شده برای این کارخانه تولید انواع تایر های رادیال تمام سیمی است.


وی یادآور شد: ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی «رامشار» زابل در چارچوب سیاست های دولت «تدبیر و امید» و افزایش رشد اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور انجام می شود.


محمدی مدت اجرای عملیات ساخت این کارخانه را چهار سال اعلام کرد و افزود: مدت سه سال آن برای اجرا و یک سال تولید آزمایشی پیش بینی شده که اشتغال زایی مستقیم آن یک هزار و 344 نفر و غیرمستقیم آن پنج هزار نفر برآورد می شود.


وی گفت: ساخت این کارخانه با توجه به وجود جاده بین المللی از بندر چابهار تا مرز افغانستان و آسیای مرکزی دارای مزیت رقابتی است.


به گزارش ایرنا، «محمدرضا کلامی بجستان» مدیرکل امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این گفته بود؛ دولت با ورود به بازار لاستیک آن را ساماندهی کرد به نحوی که میزان واردات لاستیک که در هفت ماه منتهی به مهرماه سال 1394 به میزان 105 هزار تن معادل 31 درصد و در سال 1395 به 51 هزار تن معادل 15 درصد کاهش یافت.


وی با اشاره به وجود 10 واحد تولیدی لاستیک با ظرفیت تولید 320 هزار تن در کشور گفت: در سال 1394 کل تولید این واحدها 211 هزار تن بود که نسبت به سال 1393 معادل 13 درصد کاهش داشت و دلیل آن دپوی لاستیک و واردات بی رویه سال 1393 بود.


همچنین در هفت ماهه سال 1395 میزان کل تولید لاستیک 133 هزار تن شد که 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 1394 داشت.


رئیس هیات عامل ایدرو، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور داشتند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.