| کد خبر: 133683 |

بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

صنعت خودروسازی ایران خودروهای باکیفیت و قابل تعریفی زیادی دارد اما بیشتر از آن‌ها تعداد خودروهای بی‌کیفیت هم از نظر امکانات و هم از نظر ایمنی هستند. گزارش‌های سازمان‌های استاندارد و کیفیتی نشان می‌دهد بسیاری از خودروهای تولید داخل از نظر کیفیتی در حد مطلوبی نیستند.

تین نیوز
صنعت خودروسازی ایران خودروهای باکیفیت و قابل تعریفی زیادی دارد اما بیشتر از آن‌ها تعداد خودروهای بی‌کیفیت هم از نظر امکانات و هم از نظر ایمنی هستند. گزارش‌های سازمان‌های استاندارد و کیفیتی نشان می‌دهد بسیاری از خودروهای تولید داخل از نظر کیفیتی در حد مطلوبی نیستند.

 

 صنعت خودروسازی ایران خودروهای باکیفیت و قابل تعریفی زیادی دارد اما بیشتر از آن‌ها تعداد خودروهای بی‌کیفیت هم از نظر امکانات و هم از نظر ایمنی هستند. گزارش‌های سازمان‌های استاندارد و کیفیتی نشان می‌دهد بسیاری از خودروهای تولید داخل از نظر کیفیتی در حد مطلوبی نیستند. طبق این گزارش‌ها، می‌توان به راحتی فهمید که خودروهای زیر جزو بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی هستند.
 
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!
 
پرایدهای X131 ،X132 ،X111
یار همیشگی و فرشته مرگ ایرانی‌ها خودروهای پراید هستند که در اول این لیست جای گرفته‌اند. این خودروها شاید ارزان‌ترین خودروی بازار باشند اما برای پول کمتر ارزش ندارد که جان خود را به‌خطر بیاندازید. البته ناگفته نماند که سایپا با اعمال تغییرات جزئی، سعی نموده تا پراید را کمی ایمن‌تر کند اما این خودرو همچنان مشکل‌ساز است.
 
هر سه محصول از پیشرانه‌ای یکتا بهره می‌برند که 1323 سی‌سی حجم دارند. استحکام کم بدنه، مهمترین ضعف این خودروها است که باعث می‌شود تصاویر مچاله شدن این خودروها به وفور در فضای مجازی در دسترس باشد. به‌طور کلی پراید، یک وسیله چهارچرخ است که فقط وظیفه جابه‌جایی افراد را برعهده دارد و چیز دیگری در دستان خود ندارد.
 
به شما پیشنهاد می‌کنیم وسایل حمل و نقل عمومی را به پراید ترجیح دهید و به‌جای هزینه برای کاهش عمر خود از مترو استفاده کنید. قابل ذکر است که همه مدل‌های پراید و حتی جدیدترین عضو این خانواده که به‌صورت وانت‌باری طراحی شده، 1 ستاره کیفیت دریافت کرده‌اند.
 
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

 
تیبا و تیبا ۲
خودروهای ملی سایپا، شرایط خوبی ندارند. این خودروها همان پرایدهای قدیمی هستند که کمی جان گرفته‌اند اما هم‌چنان از لحاظ کیفیت سطح پایینی دارند.
 
خودروهای تیبا از لحاظ مصرف سوخت شرایط خوبی دارند اما از لحاظ ایمنی و کیفیت ساخت ناامیدکننده هستند. این خودروها بدنه چندان قدرتمندی ندارند و ضعف مونتاژ بارها در آنها دیده شده است. صدای موتور فراوان زمانی که وارد کابین می‌شوید شما را آزار خواهد داد. از جمله ایرادات دیگر خودروهای تیبا می‌توان به ضعف سیستم برقی خودرو، ضعف ترمز مخصوصا در زمان لغزندگی جاده و نفوذ آب به داخل برخی از خودروها اشاره کرد.
 
اگر چه خودروهای تیبا سواری تیز و نرمی دارند اما فرمان این خودرو چندان از راننده حرف شنوی ندارد و گاهی اوقات عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد. در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم که قیمت و هزینه را فدای جان خود نکنید و باز هم از همان اتوبوس‌های بین ایستگاهی در خیابان‌ها استفاده کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشید. کوچولوهای ایرانی سایپا بیش از 1 ستاره کیفیت دریافت نکردند و این یعنی وضع این خودروها نیز خراب است.
 
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

 
ام‌وی‌ام 110S
MVM110s نمونه بارزی از یک خودروی چینی به‌درد نخور است که مانند ظروف چینی قابل اعتماد نیست. این خودرو اصلا ارزش قیمتی را که برای آن درنظر گرفته شده ندارد و شما برای داشتن یک MVM110s باید در حدود 30 میلیون‌تومان هزینه کنید و یک خودری شهری را بدست آورید.
 
شما با پرداخت 30 میلیون تومان چیزی شبیه به یک موتورسیکلت 4 چرخ بدست خواهید آورد. این خودرو احتمالا برای خانم‌هایی طراحی شده که به‌تازگی رانندگی آموخته‌اند و نیاز به قدرت آنچنانی ندارد. موتور 3 سیلندر 998 سی‌سی اگر چه کم مصرف است اما در مقابل، کم جان نیز هست و به‌جز شرایط شهری کاربرد دیگری ندارد.
 
 
این اسباب‌‌بازی چینی نه‌تنها چهره خوبی ندارد بلکه از لحاظ ایمنی و کیفیت حرف چندانی برای گفتن ندارد. شما با پرداخت 30 میلیون تومان چیزی شبیه به پرایدهای 111 خودمان را دریافت خواهید کرد. ضعف بدنه، ضعف سیستم ترمز، کیفیت مونتاژ، قدرت کم، کیفیت بد متریال تنها بخشی از معایب این خودروی چینی محسوب می‌شوند.
 
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

 
پژو پارس
پیرمرد فرانسوی لیست ما در ایران محبوبیت زیادی دارد اما کیفیت آن چندان مورد تایید کارشناسان نیست و تنها 1 ستاره کیفیت کسب کرده است. اگر از شتاب پژو پارس صرف‌نظر کنیم، ایراداتی همچون ضعف مونتاژ، عملکرد پایین در تصادفات، عمر کم قطعات بگذریم، پارس خودروی چندان بدی برای شما نخواهد بود.
 
 
در مدل داشبورد جدید صدای داشبورد شما را آزار خواهد داد. ضعف بدنه نیز در خودروهای پارس کاملا مشهود است و به‌نوعی این ضعف در خودروهای ارزان‌قیمت ایران یک آپشن حساب می‌شود که به‌صورت استاندارد بر روی همه مدل‌ها قرار داده شده است.
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

 
 
وانت آریسان
در مقابل نام خودروسازان ایرانی باید جمله «وانت بد ساختن تخصص ماست» ثبت شود. بعد از تبدیل پیکان به وانت، ایران‌خودرو تصمیم گرفت وانتی با طراحی پارس تحویل مردم بدهد که نتیجه آن ضعف شاسی و شکستگی شاسی با کوچکترین فشار شد. ضعف در قطعات این خودرو به‌صورت مکرر دیده شده و ایرادات ناشی از مونتاژ در تمام بخش‌های خودرو دیده می‌شود. ضعف در ایمنی و سیستم ترمز ایرادی جدی در این خودرو محسوب می‌شود. از لحاظ قدرت پیشرانه، آریسان شرایط جالبی ندارد و ما هر چه قدر تلاش کردیم نقطه قوتی برای متقاعد کردن خود به خوب بودن این خودرو پیدا کنیم، متاسفانه موفق نشدیم.
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

لیفان X60

لیفان ایکس 60 برای آنهایی که دوست دارند فقط یک خودروی شاسی‌بلند از لحاظ ابعاد داشته باشند، انتخاب خوبی‌ است. اول به سراغ پیشرانه این خودرو باید رفت که بیشتر از قدرت، صدا دارد. صدای موتور این خودرو در داخل کابین فوق‌العاده آزاردهنده است. کیفیت پایین مونتاژ نیز یک ضعف دیگر در این خودرو است. دید نامناسب نیز از داخل خودرو را می‌توان به‌عنوان یک ضعف دیگر از این خودرو دانست. عمر مفید کم قطعات در این خودرو دیده شده و این تنها بخش اندکی از ایرادات ایکس 60 چینی بوده که باعث کم شدن اعتماد مردم به خودروهای هم‌وطن آن شده است. ایکس 60 نیز موفق به کسب 1 ستاره کیفیت شده است.
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

ام‌وی‌ام ۵۵۰

یکی دیگر از نمایندگان خودروسازان چین، در لیست بی‌کیفیت‌های ایران، ام‌وی‌ام 550 است. بر خلاف چری تیگو، این مدل نتوانسته نظر کارشناسان را از لحاظ کیفیت جلب کند. اگر از چهره این خودرو صرف‌نظر کنیم، نمی‌توان نقطه قوت دیگری در کارنامه این خودرو یافت. ضعف در بخش فنی و ایمنی، در بیشتر خودروهای این لیست ما وجود دارد و ام‌وی‌ام 550 نیز از این قاعده پیروی می‌کند. یکی از ایرادات اصلی این خودروها ضعف سیستم فنربندی یا همان جلوبندی است که بعد از مدتی دچار مشکل می‌شوند. ام‌وی‌ام 550 نیز جزء خودروهای تک ستاره‌ای در ایران محسوب می‌شود.
بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی را بشناسید!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    گزارش با غرض ورزی نوشته شده است. چون بسیاری دیگر از خودروهای تولید شده هم فقط یک ستاره ایمنی دارند که در اینجا اشاره ای به آنها نشده است. مانند سمند و 405