| کد خبر: 132840 |

دهگانه روانشناسی گرفتن فرمان خودرو

بسیاری از راننده ها، به ویژه آن هایی که بسیار باتجربه هستند معمولا هنگام رانندگی این کار را ناخودآگاه انجام داده و دست هایشان بدون آن که فرد اطلاع داشته باشد شیوه ی خاصی از نگه داشتن فرمان را انجام می دهد. جالب این که، نحوه ی در دست گرفتن فرمان خودرو چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما خواهد گفت.

تین نیوز
بسیاری از راننده ها، به ویژه آن هایی که بسیار باتجربه هستند معمولا هنگام رانندگی این کار را ناخودآگاه انجام داده و دست هایشان بدون آن که فرد اطلاع داشته باشد شیوه ی خاصی از نگه داشتن فرمان را انجام می دهد. جالب این که، نحوه ی در دست گرفتن فرمان خودرو چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما خواهد گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خودرونگاران، روانشناسان با بررسی بر روی نحوه در دست گرفتن فرمان خودرو توسط راننده؛ به باز شناسی  ده نوع شخصیت راننده های خودروها رسیده اند که در زیر به  آنها می پردازیم .

  شخصیت ساده زیست

افرادی  که دست چپشان رد موقعیت ساعت ۱۰ قرار می دهند و با دست دیگر دنده خودرو را نگه می دارند دارای شخصیت ساده زیست هستند این افراد تا جایی که امکان دارد زندگی ساده ای دارند و ترجیح می دهند تعداد کمی دوست نزدیک و صمیمی داشته باشند تا این که رفقای متعددی در اطرافتان باشند. این موضوع به معنای خسته کننده بودن و یا عدم جذابیت نیست بلکه افراد دور و برتان  را به خاطر دیدگاه غیر دراماتیکی که به زندگی دارید و سبک رفتاری تان تحسین می کنند.

شخصیت منطقی

افرادی که موقعیت دست هایشان را بر روی فرمان در موقعیت ساعت  4 و 11 قرار می دهند افرادی منطقی هستند که از سوی خانواده به افرادی منطقی و عاقل شناخت می شوند  و خانواده به خاطر قابل اطمینان بودن و تصمیمات درستی که می گیرید از انها  ممنون  هستند . ممکن است بعضی  اوقات این افراد  دمدمی مزاج باشند اما همیشه سعی دارند این موضوع را کنترل کنند.

 شخصیت آشتی طلب

افرادی که دو دست خود را در داخل فرمان قرار می دهند و سعی دارند دو دستی و از طریق سوار شدن بر فرمان خودرو رانندگی کنند افرادی اشتی طلب هستند که تحمل درگیری و مشاجره را ندارند. این افراد اصولا اگر مجبور شوند صدایشان را بلند کنند این کار را به ندرت انجام می دهند.این افراد دشمنی و دعوای بین افراد نزدیکشان را تحمل نمی کنند و از مهارت های آشتی ساز خود برای پایان دادن به اختلافات استفاده خواهند کرد.

 شخصیت کمال گرا

 افرادی که فرمان خودرو را در موقعیت ساعت 1 و 11 قرار می دهند افرادی کمال گرا هستند و بیشتر سعی  دارند آموخته های کلاس های رانندگی را تکرار کنند از نطر این افراد  عبارت «همه چیز باید به بهترین و درست ترین شکل ممکن انجام شود» شعار است که باعث موفقیت شان در زندگی می شود. روانشناسان معتقدند که اطرافیان این راننده ها  دوست دارند مثل آنها باشند.

 شخصیت گوش به زنگ و دلواپس

 افرادی که بالاترین قسمت فرمان خودرو را دو دستی می گیرند افرادی هستند که شخصیت گوش به فرمان و دلواپس دارند این افراد معمولاً با اصظراب درگیر هستند و هر کاری را دو سه بار بررسی می کنند تا ببینید که همه چیز درست انجام شده باشد. خانواده ی  آنها همیشه به یاد دارند که به انها کمک کنند آرامش خود را حفظ کنند زیرا آن ها می دانند که پشت این چهره ی نگران و مضطرب انسان فوق العاده ای قرار دارد.

 شخصیت ماجراجو

 افرادی که با دست راست قسمت داخل فرمان را می گیرند و اصولا دست چپ شان زا پنجره خودرو بیرون است این افراد شخصیتی ماجرا هستند که به هیجان علاقه ی فراوانی دارند. کارهای خطرناک مانند پرش با چتر و رانندگی در جاده های صعب العبور و حتی شنا در آب های خطرناک از علایق شما هستند. شاید نزدیک ترین و عزیرترین افراد موجود در زندگی شما نیز نتوانند با شیوه ی رفتاری شما کنار بیایند یا مثل شما باشند اما بدون شک شما را تحسین خواهند کرد.

 شخصیت رییس و مقتدر

افرادی که فرمان خودرو خود از داخحل به خارج و  در موقعیت ساعت 4 و 7 می گیرند. این افراد اصولا انگشتان خود را از داخل فرمان به بیرون می آورند از نظر روانشناسان اصولا شخصیتی رهبر و رییس مقتدر دارند انها بالفطره رییس  هستند که حاضرند همیشه مسئولیت ها را قبول کنند. اطرافیان به عنوان یک رهبر و مرشد به آنها نگاه خواهند کرد و  به آنها اطمینان  واعتماد کامل دارند این افراد در محیط کار همواره به خاطر مهارت های رهبری و مدیریتی شان مورد ستایش قرار می گیرید.

 شخصیت کوشا و نان آور

این افراد بر عکس افرادی که در بالا ذکرشانر فت فرمان خودرو را در موقعیت 4 و 7 می گیرند اما همواره روی دستشان به بیرون است و انگشتانشان در داخل فرمان است . این افراد به خاطر قلب مهربان و حمایتی شان مورد توجه و احترام دیگران هستند و و شخصیتی دوست داشتنی دارند . این افرادبه خوبی از موفقیت های دیگران خوشحال می شوند و در صورت شکست خوردن حاضرند به سایرین کمک کنند. این افراد  دوست ندارند رهبر باشند و در حالی که دیگران سعی دارند با زندگی بجنگند و آن را تغییر دهند این افراد آرام هستند و همه چیز را آن طور که هست می پذیرند.

شخصیت بامزه و خونسرد

افرادی که با یک دست خود فرمان را در موقعیت بین عقربه های 12 و 1 قرار می دهند دارای شخصیتی بامزه و خونسرد هستند و در هر شرایطی مجسمه ی آرامش و خونسردی هستند. این افراد طوری زندگی می کنند  که گویا هر روز تعطیلات است و نمی خواهند چیزی را تغییر دهند. به این جهت اصولا افراد دیگر زمانی سراغ آنها خواهند آمد که نیاز به آرامش و خوشگذرانی داشته باشند.

شخصیت بولدوزر

افرادی که دست چپ خود را در وسط فرکان گذاشته و با دست راست فرمان خودرو را در موقعیت  ساعت ۲ می گیرند افرادی هستند که بسیار پر مشغله هستند و حوصله ی صبر کردن برای افرادی که در مسیر آنها قرار می گیرند را ندارند. نزدیکانشان قاطعیت و جاه طلبی ذاتی آنها  را تحسین می کنند و می دانند که در شرایط بحرانی می توانند از حمایت آنها برخوردار شوند

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.