| کد خبر: 131895 |

هزینه های یکسان خودروهای برقی و درونسوز تا سال

تین نیوز

شرکت رنو در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است پیش‌بینی نموده قیمت خودروهای درونسوز و الکتریکی ظرف سه سال آینده و تا سال ۲۰۲۰ به سمت همگرایی پیش خواهد رفت.

 

به گزارش اخبار خودرو ، گیلز نورمند، مدیر خودروهای الکتریکی این خودروساز فرانسوی با ذکر این مطلب خاطرنشان کرد که هزینه های دو نوع خودرو ظرف ۵ سال با هم برابر خواهد شد و نه در قیمت ابتدایی.

 

هزینه های یکسان خودروهای برقی و درونسوز تا سال ۲۰۲۵

وی در مصاحبه با نشریه اتوکار بیان کرد: «طبق پیش‌بینی ما قیمت تمام شده و هزینه های نگهداری اتومبیل های الکتریکی و درونسوز در کلاس B در سال ۲۰۲۰ مساوی خواهد بود. در ۵ سال بعد، یعنی سال ۲۰۲۵ هزینه نهایی مالکیت یک اتومبیل برقی کلاس C نیز با همتای درونسوز آن برابر می‌شود.»

 

هزینه نهایی مالکیت که به اختصار TCOE نیز نامیده می‌شود، در مفهوم تجاری شامل قیمت اولیه خودرو، به علاوه هزینه تعمیر و نگهداری، بیمه و هزینه سوخت می‌گردد. مهمترین نکته در اینجا توسعه باتری هایی با قیمت کمتر و ظرفیت بالاتر است که موجب می‌شود هزینه های ماهانه نگهداری خودروهای برقی کاهش یابد.

 

علاوه بر این، همگرایی در قیمت دو نوع خودرو با افزایش هزینه های خودروهای درونسوز که ناشی از قوانین سختگیرانه تر در زمینه استانداردهای زیست محیطی شده و هزینه تولید را برای خودروسازان افزایش می‌دهد؛ شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 

البته رنو اشاره نکرده که افزایش یا کاهش قیمت کدام نوع موجب تسریع بیشتر در رسیدن به همگرایی مذکور خواهد شد اما به هرحال این توازن به سود اتومبیل های الکتریکی خواهد بود. به عنوان مثال رنو زویی هزینه ای بین ۵۷ تا ۸۶ پنی در هر مایل بسته به مدل آن داشته در حالی که این هزینه برای کلیو ۳۹ الی ۵۶ پنی در مایل می‌باشد. در اینجا از عمر هر دو خودرو بیش از سه سال و ۳۰ هزار مایل می‌گذرد.

 

نورمند که در افتتاحیه همایش «آینده خودروها» سخنرانی می‌کرد با اشاره به کاهش هزینه های باتری افزود: «سرمایه گذاری های کلانی برای توسعه فناوری های باتری ها با قیمت پایین تر شده است. و رقابتی تر شدن قیمت باتری ها به ما کمک شایانی خواهد کرد.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.