| کد خبر: 131733 |

سهم تولید داخل در صنعت موتورسیکلت چقدر است؟

تین نیوز

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران گفت : تولیدکنندگان موتورسیکلت در تلاشند تا سهم داخلی سازی در این صنعت را افزایش دهند.

 

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : هم اکنون 50 تا 70 درصد از موتورسیکلت های موجود در کشور در داخل تولید می شود اما لازم است این سهم در سال تولید و اشتغال افزایش یابد.

 

وی افزود : در راستای دستیابی به این هدف و به منظور افزایش تولید قطعات در داخل ، برنامه ریزی با همکاری دانشگاه ها و سندیکای تولیدکنندگان صورت گرفته است که قطعا می تواند این مسیر را هموار تر نماید.

 

وی با اشاره به اینکه باید از ورود موتورسیکلت های خارجی به کشور جلوگیری شود ، تصریح کرد : انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت همواره در راستای سیاست های کشور حرکت کرده از این رو امسال نیز در راستای تحقق شعار سال برنامه ریزی نموده و سیاست توجه به تولید داخل و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخل را جزء دستور کاری خود قرار خواهد داد.

 

وی اظهار داشت : بی شک با توسعه و جذب سرمایه گذاری مشترک و همکاری با همتایان خارجی می توان بخش مهمی از اهداف داخلی سازی تولید در صنعت خودرو را محقق کرد.

 

وی با تاکید بر نقش سرمایه گذاری بر جریان تولید در این صنعت افزود :  با بهبود روابط و در راستای پذیرش برجام ، سال گذشته دو تفاهم نامه همکاری با شرکتهای خارجی منعقد شد که البته تاکنون به قرارداد و نتیجه قطعی نرسیده است.

 

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با اشاره به بهبود روند تعاملات با شرکتهای خارجی اظهار داشت : خوشبختانه شرکتهای اروپایی ها و همچنین شرکتهای چینی و هندی در این سالها تعامل بهتری را در حوزه تولید موتورسیکلت با ایران داشته اند.

 

حجازی افزود : البته تولیدکنندگان داخلی همزمان با حرکت در مسیر داخلی سازی و ارتقاء توان تولید و جذب سرمایه ، باید نسبت به طراحی و تولید محصولات جدید نیز اقدام کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.