| کد خبر: 129115 |

رکورد شکنی پورشه کاین با کشیدن ایرباس 380

تین نیوز

پورشه کاین، به‌تازگی توانسته است با کشیدن بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان به وزن ۲۸۵ تن، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

 

 

در سراسر جهان، هر روز رکوردهای متعددی شکسته می‌شوند و کتاب گینس بروزرسانی می‌شود که مسلما پرداختن به همه‌ی آن‌ها کار سختی است، مضاف بر اینکه بخش اعظم این رکوردها، از نظر علمی ارزشی ندارند؛ اما وقتی نام پورشه مطرح شود و صحبت از کشیدن هواپیمای غول‌پیکر ایرباس 380 باشد، نمی‌توان بی‌تفاوت بود.

 

مدل دیزلی کاین S، بیش از ۱۰۰ برابر نسبت به ایرباس 380 سبک‌تر است. جالب اینجا است که رکورد قبلی با عدد ۱۱۵ تن در کتاب گینس ثبت شده بود و کشیدن این هواپیما به وزن ۲۸۵ تن، تقریبا ۲ برابر رکورد قبلی است. ریچارد پین، تکنیسین پورشه پشت فرمان کاین نشست تا این افتخار با نام او نیز همراه شود. گفته می‌شود برنامه‌ی کشیدن این هواپیما با خودروی دیزلی پورشه کاین، ایده‌ی ریچارد پین و نتیجه‌ی محاسبات دقیق او بوده است.

 

شرکت هواپیمایی فرانسه (ایرفرانس) انجام این چالش را قبول کرد و البته به استقبال این ایده‌ی تبلیغاتی رفت. تجهیرات لازم برای بکسل ایرباس 380 که مناسب اندازه و مشخصات فنی پورشه کاین باشد نیز توسط ایرفرانس فراهم شد تا هیچ تغییری در شاسی و قسمت مخصوص بکسل در عقب کاین ایجاد نشود.

 

خودرویی که در این رویداد شرکت داشت، با پیشرانه‌ی توربودیزل پورشه، قدرت ۳۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر فراهم کرد. کاین توانست ایرباس 380 را تا مسافت ۴۲ متر در باند فرودگاه شارل‌ دوگل پاریس بکسل کند. فراموش نکنیم، نسخه‌ی بنزینی و توربوشارژ پورشه کاین نسبت به مدل دیزل دارای گشتاور بیشتری است؛ اما پورشه تصمیم گرفت از مدل دیزل برای ثبت این رکورد استفاده کند.

ریچارد پین می‌گوید:

 

ما برای آزمایش محصولات پورشه، معمولا تا این حد زیاده‌روی نمی‌کنیم. باید اعتراف کنم که من کار سختی انجام ندادم و البته پورشه کاین هم بدون هیچ مشکلی این کار را انجام داد. برای اولین بار، چیزی به جز بدنه‌ی سفید ایرباس در آینه‌های خودرو ندیدم که برای من بسیار جالب بود. این آزمون ثابت کرد خودروهای پورشه می‌توانند فراتر از انتظار خریداران عمل کنند. کاری که مدل کاین انجام داد، فراموش‌نشدنی بود. این خودرو کاملا استاندارد است. من با آن از لندن تا پاریس رانندگی کردم و با همین خودرو به لندن باز خواهم گشت.

 

کارشناس ثبت رکوردها در کتاب گینس می‌گوید:

در سال‌های کار در گینس، رکوردهای متعدد و عجیبی ثبت کرده‌ام؛ اما کشیدن یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای دنیا به‌وسیله‌ی خودروی پورشه کاین، در میان همه‌ی آن‌ها شاخص و خاطره‌انگیز است.

 

خودرویی که در این رویداد شرکت داشت، با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳ لیتری توربودیزل مجهز به اینترکولر همراه بود. این نسخه از پورشه کاین، ظرف ۶.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن محدود به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. قیمت کاین دیزل از ۵۶ هزار دلار شروع می‌شود و با آپشن‌های کامل، نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.

 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.