| کد خبر: 128437 |

واردات قطعه بی‌کیفیت، به نام تولید داخلی

تین نیوز

عضو انجمن قطعه سازان، گفت: بسیاری ازقراردادهای خودروسازی بر اساس رانت و رابطه نادرست بسته می‌شود و علت اصلی این امر این است که مدیران خودروسازی مادولتی بوده و درنتیجه فساد دراین شرکت‌ها زیادتر می‌شود.

 

به گزارش خودروکار، بهرام شهریاری، گفت: خودروسازان از آنجایی که منابع زیادی برای تأمین قطعات خود دارند به قطعه سازان فشار می آورند و هرگاه بخواهند قطعه ای را با قیمت کمتری بخرند این فشار به قطعه ساز بیشتر شده و در صورتیکه نتیجه نگیرند به سراغ قطعه ساز دیگری می روند.   

 

او در ادامه افزود: خیلی از افرادی که در چندسال گذشته وارد این حرفه شده اند قطعه ساز واقعی نبوده و با پوشش تولید ملی اقدام به واردات قطعات بی کیفیت از چین می کنند و با وجود اینکه خودروسازان از این موضوع اطلاع دارند اما پنهان کاری می کنند.

 

شهریاری اظهار کرد: این شرکت‌ها اقدام به واردات قطعات ایمنی خودرو می کنند و حتی در مواقعی قطعات چینی بی کیفیت را با قیمت بالاتر از نوع ایرانی مرغوب به خودرو سازان می فروشند.

 

شهریاری اضافه کرد: به عنوان مثال ما در گذشته کارخانه ای داشتیم که لنت ترمز با کیفیت بالا تولید می کرد و حتی برخی از محصولات خود را صادر می کرد اما به دلیل ورود قطعات چینی در تیراژ بالا محکوم به ورشکستگی شد.

 

او همچنین اظهار کرد: درنمایشگاه قطعات خودرو شاهد هستیم که بیشتر از اینکه قطعه سازان غرفه داشته باشند، دلالان و واسطه ها به تبلیغ محصولات خود می پردازند و حتی واسطه بین قطعه ساز و شرکت های بزرگ خودروسازی می شوند.

 

شهریاری در پایان تاکید کرد: بسیاری از قراردادهای خودروسازی بر اساس رانت و رابطه نادرست بسته می شود و علت اصلی این امر این است که مدیران خودروسازی مادولتی بوده و درنتیجه فساد در این شرکت ها زیادتر می شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.