| کد خبر: 127703 |

هم‌اندیشی بزرگان خودرویی در کنفرانس SAE

تین‌نیوز| در دنیای امروز هیچ چیز مانند گردهم جمع شدن و تبادل‌نظر درباره تازه‌ها نمی‌تواند مشکلات یک صنعت را حل کند. کنفرانس‌ها و  نمایشگاه‌هایی که در سطح جهان در صنعت خودرو برگزار می‌شود از جمله همین دورهمی‌هایی است که باعث نزدیک‌تر شدن و حتی اتحاد شرکت‌های گوناگون می‌شود.

یکی از رویدادهایی که در تمام طول سال در قالب نشست‌ها یا نمایشگاه‌های چند روزه برگزار می‌شود کنفرانس اس‌ای‌ای است که هزاران نفر از کارشناسان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو را گرد هم می‌آورد. «کنفرانس اس‌ای‌ای» (SAE) یک رویداد بین‌المللی است که هر سال در قالب برگزاری بیش از ۲۵ نشست و نمایشگاه بین‌المللی تلاش می‌کند تمامی جنبه‌ها و زاویه‌های مربوط به فناوری طراحی، تولید و چرخه خدمات را در صنعت خودرو، هوا فضا و سایر صنایع وابسته به حمل‌ونقل و رفت‌وآمد بررسی و ایده‌های تازه را جهانی کند. نشست‌های این کنفرانس به صورت دو یا ۳ روزه در طول سال در شهرهای مختلف امریکا برگزار می‌شود. نخستین نشست امسال میلادی این کنفرانس در فاصله ۲۳ و ۲۴ ژانویه (۲۴و ۲۵ بهمن) برگزار شد. در این سمپوزیوم شرکت‌کنندگان فرصتی برای بحث درباره کنترل گازهای گلخانه‌ای ناشی از موتورهای دیزلی و بنزینی یافتند. بیشتر بحث این سمپوزیوم بر سر واکنش صنعت خودرو به قوانین و مقرراتی است که با نام‌های گوناگون ازجمله CARB و EC در تلاش برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.دیگر نشست برگزار شده سال میلادی جاری ۲۵ تا ۲۷ ژانویه (۶ تا ۸ بهمن) برگزار شد و این‌بار دولت‌ها محور بحث بودند. درباره اینکه فناوری، قوانین و مقررات چگونه بر ایمنی خودروهای سبک و سنگین تاثیر می‌گذارند و چطور می‌توان با فناوری به توسعه خودرو و نیز حفاظت از محیط‌زیست کمک کرد، صحبت شد. در این انجمن فرصتی پیش آمد که مقامات دولتی، صنعتی و دانشگاهی از سراسر جهان گردهم بیایند و به فکر بکارگیری آزمون‌ها و فناوری‌های تازه در راستای تصمیمات آینده در این زمینه باشند. 
افزایش هزینه‌ها و پیچیدگی قطعات در وسایل نقلیه جدید یکی از تازه‌ترین و بحث‌برانگیزترین سوژه‌های این روزهای دنیای خودرو است. همین باعث شده تا تامین‌کنندگان در صنعت خودرو سرمایه‌گذاری‌های جدید کنند، محروم از سرمایه‌گذاری بمانند یا در هزارتوی فناوری‌های نوین از چرخه رقابت خارج شوند. یکی از کنفرانس‌های امسال اس‌ای‌ای در فاصله ۴ تا ۶ آوریل (۱۵ تا ۱۷ اسفند) به این موضوع اختصاص داشت. این کنفرانس با نام اختصاری دبلیوسی‌ایکس۱۷ با حضور هزاران مهندس و تامین‌کننده قطعه از سراسر جهان در دیترویت برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این نشست درباره ایمنی قطعات، رانندگی با خودران‌ها، نسل آینده حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی صحبت کردند اما یک واقعیت در این میان وجود دارد که پابه‌پای بزرگان خودرو جهان پیش می‌رود و اینکه تمام این فناوری‌ها پول زیادی برای بخش‌های تحقیق و توسعه و دستیابی به استعدادهای درخشان در این زمینه می‌خواهند. برای کاهش هزینه‌های سرسام‌آور روندهای جدید که همگی زیر سر فناوری‌های نو هستند، منطقی است که صنعت خودرو به سمت همکاری و مشارکت، خرید و ادغام و نیز پیشنهادهای عمومی و قابل‌استفاده برای همه خودروسازها برود. این می‌تواند از هزینه‌های فعالان خودروسازی بکاهد. برای نمونه شرکت «زداف فردریشسهافن ای‌جی» آلمان به تازگی اعلام کرده که ۴۵درصد سهام یک شرکت کوچک آلمانی تولیدکننده حسگرها و ماژول‌های رادارهای پیشرفته را خریداری کرده و قرار است این شرکت در شرکت بزرگتر ادغام شود.شرکت‌های مهم تامین‌کننده‌ای چون زداف آلمان و «والئو اس‌ای» (Valeo SA) و «دلفی اتوموتیو» (Delphi Automotive) به شدت به مشارکت و ادغام وابسته هستند تا بتوانند هزینه‌های سرمایه‌ای خود را کنترل کرده یا مهم‌تر از آن ظرفیت پیشرفت سریع بخش‌های جدید را داشته باشند. 
پیشرفت سریع فناوری نشست‌ها و سمپوزیوم‌ها و نمایشگاه‌های امسال اس‌ای‌ای (SAE) و به‌ویژه دبلیوسی‌ایکس۱۷ را مهم‌تر از هر سال دیگری کرد چراکه کارشناسان این صنعت دور هم جمع شدند تا تازه‌ترین فناوری‌های خود را به مشتری‌ها و حتی شرکای احتمالی نشان دهند. در نشست‌های کنفرانس امسال قراردادهای میلیارد دلاری میان شرکت‌ها بسته می‌شود و فرصت خوبی برای عرضه عمومی پیشنهادهای کارشناسان است؛ پیشنهادهایی که البته به این زودی‌ها عملی نمی‌شود اما با همکاری و مشارکت شرکت‌ها احتمال عملی شدن آنها افزایش می‌یابد. 
جرمی کارلسون، تحلیلگر ارشد «شرکت مشاوره کسب‌وکار آی‌اچ‌اس مارکیت» دراین‌باره گفت: «به‌طور قطع فرصت‌های زیادی وجود دارد و بدون تردید بیش از آنها مشتری‌های زیادی است که در این فضا خودنمایی می‌کنند.»
سال گذشته میلادی، ۱۶۴ قرارداد ادغام در بخش تامین‌کنندگان صنعت خودرو منعقد شد که براساس اعلام موسسه Strategy& ارزش آنها حدود ۲۸میلیارد دلار بود. این شرکت هر سال گزارشی از اتحادهای خودرویی منتشر می‌کند. از دیگر نشست‌ها و البته نمایشگاه‌های جالب کنفرانس اس‌ای‌ای ۲۰۱۷م (۹۶-۹۵)، کنفرانس و نمایشگاه آلودگی صوتی است که از ۱۲ تا ۱۵ ژوئن (۲۲ تا ۲۵ خرداد) برگزار خواهد شد. در این رویداد درباره آلودگی‌های صوتی، ارتعاش‌ها و مزاحمت‌های ناشی از آنها بحث می‌شود. در این کنفرانس دوسالانه، کارشناسان صنعت خودرو، خودروهای تجاری و حرفه‌ای‌های عرصه هوا فضا درباره فناوری‌های مربوط به ان‌وی‌اچ یا همان آلودگی صوتی، ارتعاشات و مزاحمت‌های ناشی از آنها بحث و تبادل‌نظر می‌کنند. این کنفرانس یک نشست درباره چالش‌های سایبری صنعت خودرو دارد که ۶ تا ۱۱ اوت امسال میلادی (۱۵ تا ۲۰ مرداد) در میشیگان برگزار خواهد شد. این کنفرانس که ششمین دوره آن خواهد بود، یکی از رویدادهای پیشگامانه در امنیت سایبری صنعت خودرو است. این چالش یک کارگروه مبتنی بر کارآموزی است که در آن به تعداد برابر کارشناس و دانش‌آموز دورهم جمع شده و روی خودروهای واقعی به دنبال یافتن پاسخ واقعی برای چالش‌های واقعی ناشی از امنیت سایبری در خودرو خواهند بود. کارشناسان حاضر در این چالش ۵ روزه مهندسان خودرو، مقامات دولتی و هکرهای «کلاه سفید» هستند. در این گردهمایی‌ها حرفه‌ای‌های صنعت خودرو از چشم‌اندازهای تازه آگاه می‌شوند و می‌توانند با استعدادهای درخشانی ملاقات کنند که سرمایه‌های هنگفت جداگانه برای آنها درنظر گرفته‌اند. این یکی از وجوه تمایز این کنفرانس در مقابل نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگر صنعت خودرو است. دانش‌آموزان و دانشجویان در این کنفرانس برخوردهای رودررو با کارشناسان این صنعت دارند و می‌توانند مواردی یاد بگیرند که فرصت یادگیری آنها در جای دیگر فراهم نیست. به‌این‌ترتیب کارشناسان می‌توانند در برنامه‌های آینده خود استعدادهای درخشان را درنظر بگیرند و استعدادهای نوپا می‌توانند آینده خود را شفاف‌تر ترسیم کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.